Flex Manager
De top 21220 Flexmanagers van Nederland
21220 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Marketing en Sales

Marketing en Sales

Werkervaring interimmanager

Periode:

Juli 2013 – heden

Opdrachtgever: Bowie Recycling (Landhorst)
Secundaire bouw- en brandstoffen
Project : consultancy

Sales-coaching regio noord Bowie recycling

Begeleiden en ontwikkelen van PMC industrie en productie
Begeleiding stagiaire Fontys Hogescholen (onderzoek segment

Ontwikkelen business concept voor ‘betongranulaat’

---------------------------------
Periode:

November 2012 – Juli 2013

Opdrachtgever: Bowie Recycling (Landhorst)
Secundaire bouw- en brandstoffen
Project : consultancy

Salescoachings traject commercieel manager en sales- afdeling regio midden/zuid, regio noord Bowie recycling
Ontwikkelen van marktbewerkingsplan/commercieel plan 2013-2015
Ontwikkelen van corporate story en marcom plan; regie en gedeeltelijke uitvoering
Begeleiden en ontwikkelen van innovatie funnel; op basis customer insight onderzoek ontwikkelen van product concepten

--------------------
Periode:

April 2013 – Juni 2013

Opdrachtgever: Care Autoschade (Vianen)
Keten van autoschade bedrijven
Project: consultancy

Inventarisatie en plan van aanpak m.b.t.:
– Verhogen/verbeteren van alle marketingactiviteiten (‘low hanging fruit’)
– Meer verkopen via bestaande klanten (120.000 per jr)  Idee : Care Smileys for friends & family
– Meer/ andere producten/dienstverlening verkopen via vestigingen (onderzoek naar de mogelijkheden)
– Van Care Autoschade een echte consumenten merk (brand) maken aangezien de markt allerlei tekenen vertoont dat dit noodzakelijk is (is dit gewenst/haalbaar/verstandig?)

----------------------------------
Periode

Juli 2012 – April 2013

Opdrachtgever: Nijsen/Granico BV (Veulen)
Producent van veevoeders
Project: consultancy/interim

Projectplan en dealeraanpak Forti Boost t.b.v. LIV in Hardenberg.
Communicatieplan en implementatie deelname LIV Hardenberg (23-25 Oktober in Hardenberg)
Communicatieplan en implementatie deelname LIV Venraij (26-28 Februari in Venraij)

------------------------
Periode:

Augustus 2012 – Mei 2013

Opdrachtgever: Nijsen/Granico BV (Veulen)
Producent van veevoeders
Project: consultancy

Ontwikkeling en update van marketing en communicatie plan 2013; gedeeltelijk implementatie in samenwerking met interne afdeling en externe partijen (marcom en media bureau)
Begeleiden van innovatieproces

------------------------------------
Periode:

April 2011 – Augustus 2012

Opdrachtgever: Nijsen/Granico BV (Veulen)
Producent van veevoeders
Project: consultancy/interim

Ontwikkelen, begeleiden en uitrol van product introductie(projectplan) van nieuw product “Robuust”. Introductie op de LIV in Venraij voorjaar 2013
Combinatie van marketing- en brand management.

------------------------------------

Periode:

Oktober 2011 –April 2012

Opdrachtgever: Blanksma Groep (Alphen aan de Rijn)
Groep van bouw gerelateerde bedrijven
Project: consultancy/interim

Ontwikkelen, (proces) begeleiding en uitrol van herpositioneringtraject (van intern gericht naar marktgericht).
Focus op interne organisatie (beter samenwerking) en diverse stakeholders
Ontwikkelen van een eigen(herkenbare) identiteit incl. processen en middelen.

--------------------------------------
Periode:

Oktober 2011 –Maart 2012

Opdrachtgever: Nijsen/Granico BV (Veulen)
Producent van veevoeders
Project: consultancy/interim

Ontwikkelen, begeleiden en uitrol van product introductie van ‘s werelds eerste kant-en -klaar vloeibaar biggenvoer genaamd: Forti Boost.
Op basis van o.a. consumer and customer insight onderzoeken.
Introductie op de LIV in Venraij d.d 28 februari t/m 1 maart 2012.
Combinatie van marketing- en brand management.

-----------------------------------

Periode:

April 2011 –Oktober 2011

Opdrachtgever: Bolton Nederland BV (Tiel)
Functie naam: Sr. Productmanager a.i.

Tijdelijke invulling van de functie Sr. Productmanager

Alle voorkomende taken, verantwoordelijkheden en werkzaamheden op het gebied van product/brand management m.n. ontwikkelen en coördineren van ABTL campagnes (TV ) het ontwikkelen van, below- the- line programma voor beide merken (consumenten promoties en kanaal communicatie); marketingplannen voor 2012 voor zowel WC Eend als Dubro.
-----------------------------
Periode:

Oktober 2011 –April 2012

Opdrachtgever: Nijsen/Granico BV (Veulen)
Producent van veevoeders
Project: (consultancy)

Ontwikkelen van commercieel beleid na inventarisatie en uitgebreid marktonderzoek. Onderdelen: herpositionering en strategieontwikkeling. Missie en visie bepaling, ontwikkelen en implementatie van marketing en communicatie-plan, herstructureren van Sales aanpak (relatiebeheer en new business etc.).

-------------------------------
Periode:

Juni 2009 –Maart 2011

Opdrachtgever: FrieslandCampina (Lummen, Amersfoort)
Cheese Specialties
Functienaam: Brandmanager a.i. Milner en Monchou

Tijdelijke invulling van de functie Brand Manager Milner België en Monchou

Alle voorkomende taken, verantwoordelijkheden en werkzaamheden op het gebied van brand management m.n. ontwikkelen en coördineren van ABTL campagne (TV , print) het ontwikkelen van een interne promotiecampagne, PR-programma en below the line programma voor beide merken (consumenten promoties en kanaal communicatie); Jaarlijkse marketingplannen;
Deelname MLTP/LRP proces; NPD op basis van customer en consumer insight onderzoek voor Monchou

---------------------
Periode:

Oktober 2008 –November 2009

Opdrachtgever:

Luxlight (Westerhoven)
Project (consultancy)

Ontwikkelen van zowel een strategisch als operationeel commercieel plan
1. Strategisch plan
2. Aanpak Bouwbeurs
3. Resellers programma

--------------------------
Periode:

Oktober 2008 –Mei 2009

Opdrachtgever: Uitgeverij Zwijsen (Tilburg)
Project (consultancy)

Ontwikkelen van toekomstgericht prijsbeleid voor educatieve software:

1. Ontwikkelen en uitwerken van scenario’s voor een “future proof” prijsstrategie voor onderwijs software (onderwijsmethodieken)

2. Marktbewerkingplan om software voor onderwijsmethodieken te “vermarkten” (op basis van customer insight onderzoek)

3. Markt acceptatie plan gericht op attitude verandering bij directe en indirecte gebruikers

-----------------------------------------
Periode:

November 2008- mei 2009

Opdrachtgever: All Finance (Eindhoven)
Project (consultancy)

Ontwikkelen van strategisch plan , bedrijfspositionering en begeleiden van operationele/ middelen/ instrumenten.

-------------------------------
Periode:

April 2007- Augustus 2008

Opdrachtgever: Campina divisie Kaas en Boter (Tilburg)
Functienaam: Sr. Productmanager Volmer en NH a.i.

Tijdelijke invulling van de functie van Product Manager Volmer en NH(Noord Hollandse kaas)/Rode Zegel

Alle voorkomende taken, verantwoordelijkheden en werkzaamheden op het gebied van productmanagement m.n. coördineren van abtl campagne (TV, print) het ontwikkelen van een interne promotiecampagne, PR-programma en below the line programma voor beide merken (consumenten promoties en kanaal communicatie)
Coördinatie van sponsoring en promotie tussen NH kaas en Jan Smit m.b.t. de Jan Smit komt naar je toe Tour 2008 (concerttour bestaande uit circa 30 concerten op 11 locatie in heel Nederland; start oktober 2008).

--------------------------------

Periode:

Oktober 2007- December 2007

Opdrachtgever: Irex Technologies (Eindhoven)
Functienaam: Brandmanager a.i.

Tijdelijke invulling van de functie van Brand manager

Mede-ontwikkelen en uitrollen van een strategisch branding en identity proces voor de internationale Irex organisatie; ontwikkelen van een lauche plan voor de nieuwe generatie e-bookreaders; opzetten van event en PR programma

-------------------------------
Periode:

November 2006- April 2007

Opdrachtgever: CMYK (Uithoorn)
Project (consultancy)

Consultancy m.b.t. groei strategie; bewustwordingsproces en pragmatische aanpak voor genereren van new business; business review uitmondend in positionering strategie, plan van aanpak en implementatieplan (o.a. brand activation programma).

-------------------------------
Periode:

November 2006- April 2007

Opdrachtgever: Valess BV (Tilburg)
Functienaam: Sr. Productmanager Valess a.i.

Tijdelijke invulling van de functie van Sr. Product Manager Valess (zuivelvlees)

Alle voorkomende taken, verantwoordelijkheden en werkzaamheden op het gebied van productmanagement voor Valess w.o. herpositionerigs vraagstuk (incl. campagne), 2 x line extensions (incl. concept en consumenten test); consumenten sampling programma; NPD traject; artikelinrichting, internationale uitrol Valess.nl, voorbereiding UK launch

---------------------------------------
Periode:

Februari 2006 – November 2006
Opdrachtgever

Campina BV (Tilburg)
Functienaam: Productmanager a.i.

Tijdelijke invulling van de functie van Productmanager MonChou (room kaas) en Chevagne (geitenkaas).

Alle voorkomende taken, verantwoordelijkheden en werkzaamheden op het gebied van productmanagement voor de genoemde merken w.o. marketing plan MonChou 2007 (incl. re –design verpakking, consumenten loyalty programma en strategisch plan voor Chevagne Duitsland 2007-2009.

Opleiding interimmanager

Sales coaching (Altuition) 2006/2007
Masterclass overtuigen (Altuition) 2007
Verkoop en accountmanagement (Krauthammer) 2005
Strategische communicatieadvisering (SRM) 2001
International Advertising (SRM) 1994
Nima B (SRM) 1992 (geen dipl.)
Nima A(SRM) 1991
HEAO-communicatie 1987
HAVO 1981
MAVO 1979

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Profiel

Resultaatgerichte en bevlogen (internationale) interim manager/marketeer/commerciële zakenman (specialisatie bedrijfsstrategie/ groeitrajecten, marketing, marketing communicatie en coaching).
Neemt/wil graag verantwoordelijkheid in handelen op zowel strategisch als operationeel niveau. Vertrouwen en duidelijkheid zijn kernwaarden. Sociaal vaardig en goede communicatieve eigenschappen. Gedreven en ambitieus. Speciale interesse in alles wat met business strategie /groeitrajecten, branding en merkenbouw te maken heeft. Beschikt over commercieel inzicht en kan dat zowel strategisch als operationeel inzetten.
In staat om bedrijfsbreed met de interne en externe omgeving mee te denken.
Ruime ervaring met het (inspirerend) aansturen/leiding geven/coachen van afdeling en/of projectgroepen / teams/MT’s . Aanwijsbaar succesvol in business strategie, verandertrajecten, marketing en marketing communicatie trajecten/programma’s.
Kernbegrippen voor persoonlijkheid zijn: stevig, empatisch, commercieel, zelfstandig, creatief, brede oriëntatie, kritisch, vasthoudend, inspirerend, maatschappelijk betrokken.


Competenties:

Business strategie

• Missie/visie trajecten
• Business modelling
• Business cases
• Strategische workshops
• Groeitrajecten (Groeien door focus; de 4 focusstappen voor groei)
• Ontwikkelen van strategische plannen (incl. P&L, business case etc.)

Marketing en marketingmanagement

• Ontwikkelen van marketing plannen
• Marketing management B-to-B, B-to-C, producten en diensten, distributie, pricing, promotie,
klanttevredenheid/NPS etc.
• Marktonderzoek (internationaal)
- Customer insight
- Consumer insight

Product & brand management

• Product en brand management in vooral FMCG

Marketing communicatie & branding

• Marketing communicatie plannen
• Branding & sponsoring
- corporate
- producten en diensten
• International advertising (RTV, outdoor etc.)
- Response advertising
- Accountability
• Below the line campagnes /DM campagnes
• Interne communicatie programma’s

Online marketing

• Online vindbaarheid en gevonden worden (SEO/SEA)
• Reputatiemanagement
• E-commerce
• Social media
• Community building

Public relations & woordvoering

• Corporate PR
• Product PR
• Woordvoering
• Crisismanagement

Sales

• Ruime sales ervaring in complexe (en langdurige) trajecten
• Internationaal projectmanagement
• Analyseren, ontwikkelen, monitoring van salesplannen/trajecten
• Sales coaching (individueel en teams)

Coaching

• Sales & executive coaching
• Individueel en teams

Innovatie

• Initiëren, begeleiden en monitoren van innovatie trajecten
o Roadmaps etc
• Eigen innovatieprogramma/methodiek voor MKB

Algemeen:

• Ruime ervaring met het aansturen en coachen van (multidisciplinaire) teams/afdelingen
• Ruime ervaring met verandertrajecten binnen (groot) MKB bedrijven
• Ruime ervaring met projectmanagement
• Moderator/spreker rondom thema’s business strategie, innovatie en groeitrajecten


Talenkennis interimmanager

Nederlands (moedertaal); Engels (vloeiend); Duits (basis)

Overig

Expertpartner S&M Brabantse Familiebedrijven Genootschap (BFBG)

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :