Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Veranderings-/projectmanager

Veranderings-/projectmanager

Werkervaring interimmanager

jan 12-mei 13: Manager Contract- en Leveranciersmanagement ASR Nederland (verzekeraars en bank):
Schakel tussen externe leveranciers en ASR-labels (ASR Verzekeringen, De Amersfoortse, De Europeesche, Ardanta en Ditzo). Vanuit de vorige functie verantwoordelijk geworden voor vorming, positionering en leiden van een centraal orgaan op gebied van overall leveranciers- en contractmanagement. Van hieruit een centrale regie-functie over alle labels en business lines heen.
Om de samenwerking/alignement met de externe leveranciers te verbeteren, hebben we i.s.m. de leveranciers een framework van processen (COBIT) vanuit ICT tot binnen de leveranciers opgesteld en geïmplementeerd. Hieruit volgde vervolgens een invulling van nieuwe overlegstructuren en is riskmanagement aangesloten. Aansluitend een project opgestart om via werkgroepen de interne samenwerking tussen de verschillende onderdelen te verbeteren. Resultaat: hoogste klanttevredenheid binnen ASR Nederland in 2012.
Functioneel verantwoordelijk voor operationeel contractmanagement binnen ICT en de bank, ter ontwikkeling en borging van interne samenwerking.
apr 11-jan 12: Manager Contractmanagers ICT:
Schakel tussen externe leveranciers en ASR-labels (ASR Verzekeringen, De Amersfoortse, De Europeesche, Ardanta en Ditzo). Verantwoordelijk voor opbouw, positionering en leiden van een nieuwe afdeling van tactisch en operationeel contractmanagers. Zij waren verantwoordelijk voor het managen van contracten, waarmee zij externe (nationale en internationale) ICT-software-leveranciers aanstuurden. Vanwege de schakel- en regierol van het team, heb ik vele bruggen geslagen binnen ICT en tussen ICT en business lines van de labels. Mijn aanpak hierin was veel effectief netwerken, vertrouwen winnen, uitleggen en overtuigen. Tevens vervangend sectormanager, van waaruit ik de teams binnen de sector verbond in hun doelen.
jul 10-mei 11: Projectmanager Reductie Portokosten (ASR Nederland):
Verantwoordelijk voor projectgroep: strategisch project ‘reductie portokosten’ binnen de labels van ASR Nederland door aanbieden van de post volgens de Basic-service met accountantsverklaring (pilot in Nederland), het optimaliseren van processen en implementeren van ketenmanagement. Van belang hierbij was het realiseren van draagvlak en commitment binnen alle vijf de labels, door de neuzen dezelfde kant op te krijgen. De stakeholders bestonden uit alle stafafdelingen en business lines van alle vijf de labels onder ASR Nederland. Commitment via presentatie tegenover de Raad van Bestuur. (Project is over 2011-2012 uitgeroepen tot meest gewaardeerde resultaat binnen de ASR-organisatie met jaarlijkse besparing van >10%).
sep 07- jul 10: Manager Intermediaire Zaken (ASR Verzekeringen/ASR Nederland):
Schakel tussen intermediair en sales/business-lines. Primair belast met de aansturing van teams op de afdeling Intermediaire Zaken binnen ASR Verzekeringen: administratieve, ondersteunende en commercieel adviserende functie richting buitendienst, intermediair en business-lines. De focus voor mij op positionering van de teams, het ontwikkelen van collega’s en verbetering van samenwerking/alignement met de rest van de organisatie. Processen vast laten leggen en geïmplementeerd. Hiermee maakten we inzichtelijk wat we deden (interne focus) en werd de communicatie met andere teams eenvoudiger (externe focus). Omdat gelijksoortige werkzaamheden plaatsvonden bij alle vijf labels (ASR Verzekeringen, De Amersfoortse, De Europeesche, Ardanta en Flacon), werd ik functioneel overall verantwoordelijk (±45 FTE), waarbij ik andere leidinggevenden aanstuurde. Vanuit deze positie de opbouw gestart en geleid van één nieuw centraal orgaan ter ondersteuning van het intermediair van alle labels (fusie van een zestal teams naar één nieuwe procesgestuurde (‘lean-filosofie’) afdeling). Doel was optimalisatie efficiëntie, effectiviteit en klanttevredenheid. Veel aandacht besteed aan het creëren van draagvlak en betrokkenheid onder het personeel.
We waren de eerste in Nederland met communicatie en implementatie van de vanuit de Wft geïntroduceerde deelvergunningen.
Diverse labeloverstijgende projecten op gebied van de Wft (oa als gesprekspartner van AFM), procesmanagement en samenwerking in sales tussen de labels geleid.
sep 05-sep 07: Arrangementenmanager (Huis & Hypotheek (Franchiseorganisatie):
Schakel tussen business partners en frachisenemers. Vanuit het hoofdkantoor commercieel verantwoordelijk voor inkoop en productontwikkeling (ism franchisenemers) op gebied van financiële producten, voor verkoop, de jaarplanning en strategie.
Tevens de opdracht gekregen om het gebrouilleerde vertrouwen van de franchisenemers (tot 96 kantoren) terug te winnen en de samenwerking met hen te herstellen. Hiervoor veelvuldig in gesprek gegaan, franchisenemers meer betrokken bij besluiten, meer ondersteuning geleverd en de ervaring teruggebracht dat we met z’n allen eenzelfde doel nastreven.
Rol als trouble-shooter tussen franchisenemers en verzekeraars en banken, door de gesprekken aan te gaan om het vertrouwen terug te winnen.
Met de opzet, introductie en implementatie van een nieuw financieel planningspakket om advies te professionaliseren en cross-selling te stimuleren, strategische wijziging doorgevoerd. Bij dit door mij geleide project waren als stakeholders twee softwareleveranciers betrokken, een bank (als facilitator en om zichzelf te promoten), een verzekeraar (als sponsor), een opleidingsbureau, het hoofdkantoor van Huis & Hypotheek (van waaruit het project was gestart) en de franchisenemers (die de nieuwe software dienden te gaan gebruiken).
Verantwoordelijk voor opzet en ontwikkeling van samenwerking met business partners.
jan 03-sep 05: Financieel Coach en Bedrijfsleider (De Hypotheker):
Primair verantwoordelijk voor financiële planning van particulieren en ondernemers. Daarnaast heb ik het ‘Financieel Coach’-concept binnen het kantoor geïmplementeerd en uitgerold. Om optimaler gebruik te maken van ons netwerk, heb ik een actieve samenwerking opgezet tussen Financieel Coaches uit de omgeving.
Als bedrijfsleider mede beleidsbepalend en verantwoordelijk voor de jaarplannen. Tevens samenwerkingverbanden met business partners opgezet.
feb 00- jan 03: Accountmanager (OBP Bedrijfsadviseurs):
Verantwoordelijk voor adviseren, werven en beheren van bedrijven (tot > 300 medewerkers) op het gebied van employee benefits, risicomanagement, bedrijfsfinancieringen, schadeverzekeringen. Strategie organisatie verlegd naar pensioenen en naar behoud van bestaande klanten (o.a. via cross-sellling). Aangaan samenwerking met business partners.
Organisatie effectiever en efficiënter gemaakt door opzet nieuwe organisatiestructuur. De samenwerking tussen binnen– en buitendienst optimaliseerde en daarmee de bediening van de klant.
apr 99- feb 00: Manager Buitendienst (OBP Financieel Adviseurs):
Manager van 9 financieel adviseurs.
okt 98-apr 99: Adviseur Financiële Planning (OBP Financieel Adviseurs):
Actief als adviseur, troubleshooter en opzet samenwerking met business partners.
okt 97-okt 98: Manager Sparen en Arbeidsongeschiktheid (Royal Nederland/Allianz):
Verantwoordelijk voor 9 FTE

Opleiding interimmanager

Cursussen/Trainingen:
2013: Enterprise Output Management Solutions (EOMS-collectief)
2012: Leidinggeven aan professionals (NCOI)
2011: Veranderkunde: leiden van veranderingen binnen organisaties (Twijnstra Gudde)
2011: COBIT-training (IT Governance Network)
2010: Leidinggeven in projecten (‘Meer grip met minder moeite’ (Prince2))
2008: Effectief communiceren: training gericht op communicatie
2008: Succesvol communiceren: training gericht op communicatie
2008: Inzicht in Invloed: training gericht op verschillende invloedsstijlen
2008: Coaching: training gericht op coaching
2008: Workshop plannings- en voortgangsgesprekken
2007-2008: Basistraining Leidinggeven
2007: Workshop Pennenstreken: de principes achter en het belang van dossiervorming
2007: Workshop Beoordelingsgesprekken

Opleidingen:
2010: Diploma Prince2 (Getronics)
2009-2010: Procesmanagement (ICM): invulling en verbetering van bedrijfsprocessen
2009: Management in Control (MIC): opleiding gericht op Business Process Management: continu verbeteren van bedrijfsprocessen (I&O)
2009: Certificaat Lean-academy (ASR)
2009: Bedrijfskundig Procesmanagement (module masteropleiding Bedrijfskunde (NCOI))
2004: Diploma Erkend hypotheekadviseur (Nibe-SVV)
2003: Dilpoma Financieel Advies Particulieren (Nibe-SVV)
2003: Diploma Opleiding tot Financieel Coach (De Hypotheker)
2001-2002: Diploma Pensioen Productie Stimuleringsprogramma: pensioenopleiding van De Voogd & Van der Heide. Opleiding gericht op techniek en commercie
2001: Diploma Pensioen op Maat: pensioenopleiding van Akkermans en Partners
2001: Dilpoma Assurantie B MKB (Nibe-SVV)
2000: Diploma Assurantie B Particulieren (Nibe-SVV)
2000: Diploma Pensioenpraktijk 1 (Nibe-SVV)
1997: Dipoma A-Leven (Nibe-SVV)
1997: Diploma Verzekeringspraktijk Leven (Nibe-SVV)
1996-1997: Branche Leven (Nibe-SVV)


1990-1996: Diploma Psychologie (Universiteit van Utrecht en University of Florida)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Samenwerkend, communicatief, gedreven, flexibel, empathisch, bindend vermogen, doelgericht, invloed uitoefenen, leidinggeven, luisteren, overtuigend, stressbestendig, analyserend

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Duits, Engels (alledrie goed), Frans (matig tot redelijk)

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :