Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim management/ verandermanager

interim management/ verandermanager

Werkervaring interimmanager

Werkgevers
Consulting, eigen bedrijf 2012 - heden
KPN Getronics 2007 - 2012
CORED 2001 - 2007
SRC 2000– 2001
TNO 1994 - 1999
VU Amsterdam 1992 - 1994


Juni 2012 – heden
Consulting, Amstelveen
Management Consultant

Consultant voor beleidsvorming en procesimplementatie op het gebied van Kennismanagement, Mobile Device Management en hieraan gerelateerde Security issues.

November 2012 – mei 2013
Content Guru Ltd, Berkshire
Management Consultant

Ingehuurd als adviseur voor startup van de Nederlandse vestiging.

Onderwerpen:
Finance & Reporting/ICT
Huisvesting en Officemanagement
HR en Recruitment.

 
Juli 2012 – februari 2013
KPN Communication & Collaboration, Service Operator, Zoetermeer
a.i. Manager

Ingehuurd als Senior Manager om de afdeling Integration, Engineering en Design door een offshore verandertraject te begeleiden. Dit traject heeft vanzelfsprekend veel invloed op de mensen binnen de afdeling. Het vroeg om ervaren peoplemanagement om de afdeling effectief te houden tijdens het offshore traject, waarbij resourcemanagement een dagelijkse uitdaging was tussen toenemende schaarste in Nederlandse fte en het opbouwend team in India.
Dit traject heeft daarnaast veel invloed op het werkproces, de functies die resteren binnen de afdeling, functies/arbeidsplaatsen die overgaan naar de offshoringspartners, samenstelling van de afdeling en de positie van de afdeling binnen de unit.

Specifieke taken:
• Voorzitter van het management team Service Operator
• Afdelingsmanager
• Stuurgroeplid offshoring
• Herinrichting werkprocessen
• Herinrichting functiehuis en kwalificering bezetting.

Mei 2007 – juni 2012
KPN Getronics Datacenters, Amsterdam/Apeldoorn/Heerlen
Senior Manager

Hoofdtaken
• Verandermanagement
• Resourcemanagement
• Peoplemanagement
• Projectmanagement

Verandermanagement.
Over de hele unit (ca. 150 fte), een Kwaliteits- en Competentie programma uitgevoerd.

Het team Account Support Consultancy betreft 75 fte (Major) Incident- Problem- en Change coördinatoren op locaties Amsterdam, Apeldoorn en Heerlen. Opnieuw een verandertraject waarin standaardisatie, structurering en professionalisering de hoofdrol heeft, de personele impact is hier groter i.v.m. gedwongen ontslagen. De opdracht was om er 1 afdeling van te maken met een geïntegreerd werkproces, tooling en centrale aansturing. Een gedeelte van de werkzaamheden worden hierbij overgedragen naar een offshore partner in India, dit betekent een traject van knowledge transfer, insourcing van Indiase capaciteit en afvloeiing van eigen medewerkers. De efficiency doelstelling over de periode van 1 jaar is vastgesteld en uitgedrukt in 10 Nederlandse fte’s.

Voor het team technisch projectleiding was het de opdracht om binnen 6 maanden van 5 naar 12 fte te groeien. Deze capaciteit moest uit de eigen organisatie opgehaald en opgeleid worden. Tegelijk met de groei is een professionalisering ingezet. Standaardisatie van werkwijzen, structuur in aanpak, rapportage en resourceborging voor projecten.

Met de applicatieconsultants heb ik een transitietraject ingezet van dienstcoördinator functie naar consultant functie. Hierbij zijn historisch gegroeide oneigenlijke werkzaamheden in de organisatie op de juiste plek belegd. Dit was een verandering voor klanten, voor interne organisatie en niet in de laatste plaats voor de consultants zelf.

Het team Consultancy en Transitie startte met een 20 tal zeer getalenteerde technische medewerkers vanuit alle disciplines van de organisatie (alle platforms, netwerk, storage). Het verandertraject bestond uit 3 stappen; de individuele verandering van techneut naar consultant, de inzetverandering van reactief en non billable op beheer naar proactief en billable in projecten, en de organisatorische verandering om de consultants clientfacing en adviserend in te zetten over de disciplines Sales, Project en Operations.

Met de Unix specialisten en consultants is een team gebouwd van individualisten. Structuur, overleg, samenwerking waren de doelstellingen. Met dit team is een professionalisering op projecten ingezet die startte bij betrokkenheid in het presales traject en eindigde bij een online realtime rapportagemogelijkheid over projectKPI’s. De unit kreeg daarmee een profiel als zelfstandig product met een eigen winstgevendheid en toegevoegde waarde.

Resourcemanagement
Het resourcemanagement van deze unit, bestaande uit Projectmanagement, Technisch Projectleiding, Consultants en Change/Incident managers volledig uitgevoerd. Daarbij was het een constante afweging tussen korte termijn billable en lange termijn groeipotentieel, prioriteiten stellen tussen klantprojecten en het vinden van de juiste match tussen medewerker en klant.

Sourcen van tijdelijke capaciteit voor grote insourcingsprogramma’s. Dit ging om het opvangen van piekbelasting maar ook om gespecialiseerde kennis die nog in de organisatie ontbreekt. Veel contact met leveranciers, concullega’s en management van overige units binnen KPN/Getronics om met elkaar het resourceplan, binnen budget, rond te maken.

Peoplemanagement
Een belangrijk component van het Verandermanagement over de diverse teams in mijn unit was het begeleiden van ieder teamlid naar een verbeterde situatie. Groei en motivatie zijn hierbij altijd de uitgangspunten, de aanpak was zeer divers. Zoveel mensen, zoveel smaken.

Als ervaren coach en motivator ben ik regelmatig gevraagd om de begeleiding van medewerkers uit een ander team over te nemen. Het ging hier bijvoorbeeld om situaties met functioneringsissue, conflict met manager en/of structureel ziekteverzuim.

Diversiteitcoach, coach voor een aantal vrouwelijke collega’s in de organisatie en gastspreker op het symposium Diversity Works 2011 over het onderwerp “het nieuwe werken”.

Projectmanagement
Stuurgroeplid (veelal in de rol van Senior Supplier) in zeer veel verschillende klantprojecten.

a.i. Service Delivery Manager Utility & Retail Branche, maart 2009 – juli 2009
Portfolio: FrieslandCampina, Essent, Heineken, Vitens, Staples
Doel van de opdracht was klantbehoud en dat is gerealiseerd.

Projectmanager Implementatie Tactisch Release Management, september 2008 – maart 2009
Het implementeren en borgen van een nieuw proces in de organisatie.

 
Oktober 2001 – april 2007
CORED Nederland, Amsterdam, consultancy & detachering
General Manager, vh Large Accounts manager

Bij binnenkomst in de organisatie bestond de clientèle uitsluitend uit Bancaire organisaties. De opdracht als Large Accounts Manager was om een meer gedifferentieerd klantportfolio op te bouwen. Daarnaast moest de organisatie vereenvoudigd worden en de medewerkers kennis van specifiek bancair naar meer generiek uitgebreid worden.

In januari 2003 de algehele leiding van het bedrijf overgenomen en opgebouwd naar een gezond winstgevend detacheringbedrijf met 30 medewerkers. Gedurende de opbouw van het bedrijf was het zaak om zeer zorgvuldig om te gaan met het sourcen van de verschillende klantprojecten, hierbij was een gezonde verhouding tussen eigen personeel, ingehuurd personeel en freelancers belangrijk.

Januari 2000 – september 2001
SRC Caledon Amstelveen, AS/400 software & consultancy
Staf manager en MT-lid

In deze organisatie die midden in een fusie- en groeiscenario zat was de opdracht als stafmanager om, ondersteunend aan de directie, de vier locaties (Amstelveen, Hoorn, Heerlen en Brussel) en de 3 bloedgroepen van het bedrijf op eenduidige wijze te laten werken.

Juni 1994 – december 1999
TNO Arbeid, Hoofddorp
Office Manager

Bij TNO de eerste stappen gezet op het gebied van verandermanagement en ICT. Als Office manager was ik ondersteunend aan het verandertraject van het bedrijfsonderdeel Bibliotheek en Kenniscentrum, wat een fysieke locatie met uitgeverij van traditionele week/maandbladen was, naar 2 jaar later een gedigitaliseerde online Informatiedienst. Deze verandering werd ingegeven door terugtrekkende overheidssubsidie, de nieuwe organisatie moest commercieel en winstgevend zijn.
Het verandertraject vroeg veel van de medewerkers, een geheel nieuwe werkwijze, nieuwe producten, nieuwe klanten en als organisatie een geheel ander profiel. In mijn rol heb ik deel mogen nemen aan al deze aspecten.

Opleiding interimmanager

Opleiding:

Specifieke relevante vaktechnische opleidingen/trainingen:
Togaf, 2012
Gecertificeerd Kennismanagement adviseur, ICMS 2012
Agile Scrum, 2012
ITIL v3, Getronics Educations 2011
PMP, resultaatgesprek, functioneringsgesprek, feedbackgesprek, 2008-2009, Getronics Educations
Verzuim management, 2008, Getronics Educations
General Management, 2004
Silhouet Management Support 2004
Sales en Marketing training, 2002, Kenneth Smit
Middel Management, 1999, ISBW
Timemanagement en Persoonlijke Effectiviteit, 1998, ISBW
Project Management, 1998, TNO intern Training
Management Assistente, 1997, ISBW
Sales & Marketing training, 1994

Algemeen en voortgezet (beroeps)onderwijs:
Middenstand opleiding, 1989
MEAO, St. Servaascollege in Maastricht, DS- opleiding (directiesecretaresse/management assistente) 1987
HAVO, SG Groenewald in Stein, 1985

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Profiel
Ik ben een Senior Manager met sterke contactuele eigenschappen. Ik voel mij goed op mijn plaats in opdrachten waar ik veranderingen vorm kan geven en ben mij sterk bewust van het effect van deze veranderingen op medewerkers. Ik deel informatie, investeer in het proces van inzicht geven in de veranderingen en luister. Met een optimistische, positieve aard kijk ik naar mogelijkheden en oplossingen. Ik breng over waar ieders eigen verantwoordelijkheden en kansen liggen en stuur actief richting business optimalisatie.

Ik heb 15 jaar ervaring in lijn- en projectfuncties binnen de ICT branche, en een brede kennis van ICT infrastructuur, Managed services en Professional services. Ik ben beschikbaar voor adviesopdrachten, projecten en detachering.

Competenties
HBO geschoold, WO werk- en denkniveau, ervaren Peoplemanager, coach en motivator.
Politiek vaardig, business oriëntatie, schakel makkelijk tussen niveau’s, gewend aan hoge tijdsdruk, stressbestendig, positief en flexibel.


Talenkennis interimmanager

Nederlands, moedertaal
Engels, zeer goed
Duits, goed
Frans en Spaans, een klein beetje

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :