Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

( project ) manager / controller

( project ) manager / controller

Werkervaring interimmanager

08.2008-heden Malmberg
Interim Business Unit Controller
Als BU Controller verantwoordelijk voor de volgende zaken:

Uitvoeren bedrijfseconomische analyses, bewaking van kosten (incl. opzetten van rapportagemodellen) en signalering van trends en ontwikkelingen.
• Maken ad-hoc bedrijfseconomische analyse en rapportages
• Analyse abonnementsaantallen
• Vergelijkingen uitvoeren met KPI’s
Vaststellen van informatiebehoeften.
• In samenspraak met MT business unit vaststellen van de informatiebehoeften
Het verzorgen (incl. opzetten), analyseren en verstrekken van doelmatige, tijdige en betrouwbare managementrapportages en deze vertalen naar praktische en betrouwbare stuurinformatie.
• Opstellen en goedkeuren maandelijkse financiële rapportages
• Opstellen definitieve jaarcijfers Business unit
• Afstemmen tussenrekeningen
• Opstellen latest Estimate
• Opstellen stuurinformatie voor business unit en deze bespreken met MT business unit
Adviespartner (gevraagd en ongevraagd) voor het MT van de BU.
• Beoordelen plannen voor verdere uitbouw business unit
• Voorbereiden samenwerking met derden / verkoop business unit
• Financiële afwerking overname van een blad
Opstellen, bewaken en analyseren van budgetten.
• Opstellen meerjaren budgetten
• Toetsen budgetten aan concern targets
• Beoordelen calculatietool budgetten
Deelnemen aan Malmberg-brede projecten.
• Financiële verslaglegging project E-strategy

06.2007-12.2008 CZ Actief in Gezondheid
Interim management support
Ten behoeve van een nieuwe branche binnen CZ Actief in Gezondheid optimaliseren toepassingsmogelijkheden en gebruik gekozen automatiseringspakket (ANVA).
Herstructureren /opzetten / implementeren procedures en AO voor deze nieuwe productlijn.
Aansluiten/afstemmen subadministratie van de toepassing met de financiële hoofdadministratie concern (PeopleSoft) en optimaliseren boekingsgangen.
Opzetten en implementeren managementrapportages.

2006- 12.2007 NTS-Mechatronics
Interim manager
Op het gebied van:
Project management / Project controlling
Project management
Project: Optimalisatie Project Organisatie.
Herstructureren en implementeren van de projectstructuur. (Her-) definiëren van organisatiestructuur, orderacceptatie, project-resultaatsbewaking, bijbehorende documentenstroom en SAP PS inrichting. Met als doel optimale beheersing van de projecten bij de Business Unit Projecten
Project controlling
Controle op de juiste financiële verantwoording van de projecten. In
deze rol lid van het management team van de Business Unit Projecten.

2002–2005 David Lloyd Health & Fitness B.V.
Manager Administrative Services
Verantwoordelijkheden: ICT & Membership administration.
• Beheer ICT Service Management.
• ICT infrastructuur vestigingen en hoofdkantoor
• Integriteitbewaking ledendatabases en rapportering daaruit
• Optimalisatie membership administration
• Vertegenwoordiger Europe, in de User Group Membership Systems van een UK leverancier.

Projecten
• Transitie systemen van Engeland naar Nederland. Zowel infrastructuur als toepassingen.
• Volledige ICT installatie 3 nieuwe vestigingen.
• Selecteren en installeren van een nieuw Personeels Informatie Systeem en een daaraan gekoppelde salarisadministratie.
• Inrichten vaste activa administratie.
• Inrichten budgetteringssysteem en opzet benchmarking

1984-2001 Laurus N.V.
Manager ICT / projectmanager Basismarkt 1999 - 2001
Verantwoordelijkheden: Link tussen business en IT - Winkelautomatisering en Helpdesk (eerste lijn) - Communicatie technologie.
Projectmanager:
• Invoering winkelautomatiseringssysteem bij alle filialen.
• Sap R/3 Retail filialen.
• Sap R/3 Retail distributiecentra.
Gebruikers projectmanager SAP R/3 HRM Basismarkt
• Vaststellen pakket van wensen en eisen t.b.v. HRM en salarisadministratie
• Lid stuurgroep Laurus HRM
• Toezicht op invoering HRM project

Projectteam manager Sap R/3 Retail Vendex Food Groep B.V. 1996-1999
Projecten:
• Sap R/3 Retail Conversie en invoering van Artikel stamgegevens
• Sap R/3 Retail In store. Opzetten van een gesloten goederen systeem voor de supermarkten van Vendex Food Groep.
• Sap R/3 Retail Integratie. Zekerstellen dat alle 4 de projecten (Logistiek – Finance & Controlling – Merchandising en In store) tezamen als één totaal systeem functioneren.

Informatiemanager Edah Supermarkten 1988-1996
Verantwoordelijkheden: Link tussen Business en IT - Winkelautomatisering - Customer Loyalty - Helpdesk (eerste lijn) - Communicatie technologie
Projectmanager:
• Centraal Artikel Beheer
• Winkelautomatisering. Ontwikkeling en uitrol naar alle filialen
• Edah chip-card project
• Organisatie en Informatie onderzoek


Chef afdeling Informatieanalyse Centrale IT Service 1984-1988
Verantwoordelijk voor:
Informatieanalyse, administratieve organisatie en ad-hoc informatie voorziening
Projectleiding:
Invoering en verdere uitbouw personeelsinformatiesysteem.
Invoering en onderhoud van het salarisadministratiepakket en bijbehorend urenregistratiepakket .





1979-1983 Nefkens / DMS automation
Projectleider
• Auto Import Systeem
• Bedrijfseconomische dealervergelijking (benchmarking)
• Debiteuren systeem
• Integratie van Auto-import systemen van Peugeot en Talbot


1977-1979 Samsom Automatisering
Systeemontwikkelaar
Ontwikkeling van standaardpakketten voor groothandel, salarisadministratie en woningbouwverenigingen.
Gedetacheerd bij diverse bedrijven voor systeemontwikkeling

1971-1977 Sherwin Williams / Erac
Opzetten en leiden van een kleine automatiseringsafdeling, inclusief systeemanalyse en programmering.
Verzorgen van de periodieke financiële rapportages van het bedrijf.

-1971 Marja Apparaten / Detroit Holland
Boekhouder.


Opleiding interimmanager

Opleiding
HBO Staatspraktijkdiploma SPD I & II 1970 - 1978
MBO Moderne bedrijfsadministratie (MBA) 1968 - 1969
MBO PD boekhouden 1967 - 1968
MBO Middenstandsdiploma 1966 - 1967
VO MULO 1962 - 1966

Cursussen

2007 Prince2 Practitioner
2006/2007 Prince2 Foundation
1996 SAP R/3 IS Retail bij SAP Retail Solutions in St Ingbert (D)
(Article Master Data, Warehouse management, Ordering, POS up and download, Merchandise Movement)
1985 – 1994 Diverse managementopleidingen o.a. bij ISW, De Baak, Intermediair en Krauthammer
1988 Projectmanagement bij Intermediair
1982 Functie Punt Analyse (FPA)
1971 – 1984 Diverse automatiseringsopleidingen o.a. bij IBM, Siemens, Bull en Van
Rees (o.a. programmering, systeemanalyse, systeemontwerp, informatieanalyse)


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Analytisch, communicatief, stressbestendig, praktisch ingesteld, hands-on mentaliteit, 0rganisator, Team builder, People manager, klantgericht, open mind

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels en Duits

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :