Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

assistent controller

assistent controller

Werkervaring interimmanager

1984 – heden ABN AMRO Bank N.V.
in diverse functies
mei 2003- heden
Credit Support Groep Midden
Krediet-analist, krediet voorstellen van kantoren uitwerken tot voorstellen voor Regio Credit Unit.
Overleggen met Accountmanager

Private Clients
Organiseren en (laten) uitvoeren van een interne verhuizing van circa 50 werkplekken (computers, printers e.d.) met minimaal tijdverlies

Working Capital
Aanpassen, testen en implementeren van wereldwijd gebruikte sales database op Intranet

mei 2001 - mei 2003
Acceptance Officer – Global Transaction Services
In overleg met projectleider vaststellen welke afdelingen stakeholder zijn voor het project. Met die afdelingen overleggen wat het project nu precies moet opleveren om geaccepteerd en geïmplementeerd te kunnen worden
Belangen van die afdelingen waarborgen in het project

feb 2000 – mei 2001
Medewerker – Global Transaction Services / Operations
Ontwerpen, testen en implementeren van een administratie voor on line real time rapportages van rekeningen van Financiële Instellingen buiten Nederland
Maken van een produktie-statistiek tijdens pilot fase en initiëren van wijzigingen in de rapportage-applicatie
Trainen van (15) gebruikers en schrijven van (Engelstalig) manual en procedures

nov 1997 – feb 2000
Medewerker – Global Transaction Services / Maintenance & Change Management
Leiding geven aan en uitvoeren van een Euro- (1998) en Y2K (1999) project waarbij bestaande functionaliteit verhuisde van een PC Server naar mainframe en vice versa. Mijn werkzaamheden in deze projecten waren:
Opstellen requirements, functioneel ontwerp, testen en implementeren
Overleg met automatiseringsafdeling, gebruikers en externe partijen over verstrekte opdrachten / wijze van uitvoering
Maken van afspraken voor toekomstig onderhoud en beheer en trainen gebruikers
Functioneel beheer van eerder onder mijn leiding ontwikkelde Lotus Notes applicaties
Leveren van ad hoc management informatie over electronisch betalingsverkeer m.b.v. Excel en SAS

dec 1994 - nov 1997
Medewerker – Electronic Banking Functioneel Beheer
Functioneel beheer van Electronic Banking Support systeem waarmee EB Service Desk snel en doeltreffend de vragen van klanten beantwoordde
Leiding geven aan ontwikkeling workflow applicatie wijzigings-verzoeken en documentatie database in Lotus Notes
Leveren van ad hoc management informatie over electronisch betalingsverkeer m.b.v. Excel en SAS

feb 1984 - dec 1994
Diverse functies
In 1984 begon ik in de functie van Product Manager hypotheken en particuliere verzekeringen.
Daarna Krediet Analist Bijzondere Kredieten en hoofd International Cash Management Client Support.
In deze periode heb ik uitgebreide ervaring opgedaan met produkt-ontwikkeling en introducties voor hypotheken en verzekeringen, direct-marketing, sales, krediet-analyse, financiering, begeleiding bijzondere kredieten en internationale client-support voor wereldwijd netting systeem

Opleiding interimmanager

Opleidingen
1985
1e graads lesbevoegdheid – Vrije Universiteit, Amsterdam
1983
Doctoraalexamen Bedrijfseconomie – Vrije Universiteit, Amsterdam
1978 – 1979
Rondreis door Verenigde Staten en Canada
1975
Atheneum B – Keizer Karel College, Amstelveen

Cursussen
2004
Fiscaal Advies, Masterclass Financial Controller – Marcus Verbeek Praehep
2004
Planning & Control, Post HBO Management Controller – LOI, Leiderdorp
2002
Orientatie Kwaliteitsmanagement – KDI, Zaltbommel
1998
Betalingsverkeer Binnen-/ Buitenland – CMG / NIBE, Amstelveen
1997
Informatievoorziening met het SAS System – SAS Institute, Huizen
1984 – 1995
cursussen op het gebied van
projectmanagement, marketing en communicatie,
cursussen van NIBE en Stichting Vakontwikkeling Assurantiebedrijf (Assurantie-B en Assurantie A deelexamens Algemeen en Brand)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

analytisch
cijfermatig
‘act by fact’
taalkundig
creatief
visie en voorstellingsvermogen

Talenkennis interimmanager

Engels: uitstekende spreek-, lees- en schrijfvaardigheid

Overig

Wat ik zoek is een ‘staf-achtige’ functie ter ondersteuning van Financiën / Marketing / Sales.
Reden hiervoor is dat een dergelijke functie mij de mogelijkheid biedt analytisch, cijfermatig en sturend bezig te zijn en waarin ik ook ideëen kan ontwikkelen voor verdere ontwikkeling / verbetering / efficiency.
Leuke taken vind ik:
cijfermatig onderbouwen en op basis daarvan ook conclusies / verbeter-voorstellen te doen
zaken diepgaand uitzoeken
overleg met betrokken partijen
meedenken met betrokkenen
zoeken naar oplossingen (en vinden)
implementeren van oplossingen

Ik ben vasthoudend en ga door met uitzoeken totdat ik precies weet hoe het zit.
Leidinggeven in hierarchische zin is niet mijn eerste ambitie. Functioneel wil ik best leiding geven aan een (kleine) groep.

De taken die mij voor ogen staan zijn:
·Voorbereiden besluitvorming
·Verzamelen en analyseren van (financiële) gegevens,
·Verstrekken van management informatie / interne rapportages en hierover (on)gevraagd adviseren
·Beheersing en verbetering van processen,
Uitdenken, inrichten, coördineren, evalueren en optimaliseren van processen
·Verbeteren van inzicht in financiële consequenties van gevoerd beleid, financiële verantwoording achteraf
·Meerjaren begrotingen, budgetten opstellen (na overleg) en beheren / bewaken
·Coordineren, ondersteunen, organiseren en enthousiasmeren
·Deelname in projectgroepen
·Kennis overdragen
·Liquiditeitsbeheer en –bewaking

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :