Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Finance Manager met ICT ervaring

Finance Manager met ICT ervaring

Werkervaring interimmanager

Werkervaring ad interim:

01/08 – 09/08
Wasco Holding BV, Twello
Wasco Holding BV is een groothandelsbedrijf dat producten levert voor verwarming, ventilatie en sanitair. Het bedrijf heeft 25 vestigingen verspreid over Nederland, het aantal FTE is 375 en de omzet bedraagt 250 M€. Het bedrijf is onderdeel van het beursgenoteerde Wolseley plc.

Manager Finance a.i.
• Leidinggeven aan 12 medewerkers
• Opstellen en aanleveren maand-, kwartaal-, en jaarrapportages
• Toepassen kennis van fiscale regelgeving
• Coördineren internal audit voor Wasco binnen Wolseley plc.
• Als klankbord fungeren voor de financieel directeur Benelux
• Eindverantwoordelijk zijn voor jaareinde audit door externe accountant

09/07 – 01/08
Sony Benelux BV, Badhoevedorp
Sony Benelux is een bedrijf dat de marketing en sales verzorgt van Sony producten in de Benelux. Het aantal FTE is 300 en de omzet is 650 M€. Voor de Benelux is het hoofdkantoor gevestigd in Badhoevedorp.

Manager Finance & Accounting a.i.
• Leidinggeven aan 5 medewerkers
• Opstellen en aanleveren maand-, kwartaal-, en jaarrapportages
• Toepassen kennis van fiscale regelgeving
• Beheren risk en control matrix (SOX 404)
• Projectmatig optimaliseren SOX compliancy voor Sony Nederland
• Werken onder Dutch en US GAAP
• Sluiten van een aantal “dormant companies” in Spanje en Duitsland

01/07 – 08/07
Sony Benelux BV, Badhoevedorp
Sony Nederland is een bedrijf dat de marketing en sales verzorgt van Sony producten in Nederland. Het aantal FTE is 200 en de omzet is 350 M€. De omzet van de Consumer Audio Visual (CAV) group bedraagt 250 M€.
Controller CAV Group a.i.
• Business rapportage aanleveren aan directie
• Maandelijkse financiële forecasting cyclus uitvoeren
• Resultaat besprekingen voeren met business owners
• Status voorzieningen maandelijks afstemmen met business owners
• Interne rapportage optimaliseren
• Sony Nederland opereert in een zeer competitieve markt waarin prijzen constant onder druk staan en marges klein zijn; Het bedrijf heeft een sterke “customer focus”. Het project bestaat eruit management rapportage meer klant specifiek te maken en meer kosten direct toe te rekenen aan klanten waardoor financiële middelen optimaal aangewend worden.

Werkervaring in vast dienstverband:

12/03 – 12/06
Teijin Twaron BV, Delfzijl
Teijin Twaron maakt deel uit van de lndustrial Fibers Business Group van Teijin Limited, een wereldwijde technologisch georiënteerde onderneming gevestigd in Osaka , Japan. De geconsolideerde omzet bedraagt USD 8,1 miljard. Teijin telt wereldwijd circa 22.000 medewerkers. Teijin Twaron is een internationale onderneming die haar afnemers over de gehele wereld voorziet van para-aramide garens, vezels en pulp onder de handelsnaam Twaron©. In Nederland is het hoofdkantoor gevestigd te Arnhem en bestaan productie locaties in Delfzijl, Emmen, en Arnhem. De geconsolideerde omzet van Teijin Twaron bedraagt 450 M€, het aantal medewerkers is 1300.

Controller
Leidinggeven aan 11 medewerkers van afdelingen administratie, control en IT
• Juridisch en inhoudelijk coördineren van onderhandelingen met Akzo Nobel aangaande de service agreement betreffende de non-optionele dienstverlening op het chemiepark Delfzijl (contractwaarde: 10 M€/jaar).
• Het opzetten van een crediteuren administratie met drie medewerkers
• Het instellen van een interne controle cyclus voor het inkoopproces
• Het instellen van het werken met key performance indicatoren binnen het lokale management team
• Na een recente afsplitsing van het bedrijf, het verzelfstandigen van diverse administratieve processen
• Het presenteren en toelichten van de financiële kwartaal cijfers aan het business unit management team
• Het opzetten van een project control organisatie met betrekking tot project control van grote en middelgrote projecten; Grote projecten zijn 90 M€ in omvang en middelgrote projecten hebben een gezamenlijke omvang van 20 M€/jaar

10/01 – 12/03
Koninklijke Fabriek Inventum BV, Nieuwegein
Koninklijke Fabriek Inventum met handelsnaam B/E Aerospace maakt onderdeel uit van B/E Aerospace Inc., een Amerikaans bedrijf dat actief is in de luchtvaart industrie. Het ontwerpt en produceert producten voor het interieur van vliegtuigen. Het bedrijf heeft een wereldwijde omzet van 900 M€ en een personeelsbestand van 4000 FTE. De Nederlandse vestiging heeft een omzet van 50 M€ en een personeelsbestand van 150 FTE.

Controller
• Leidinggeven aan 8 medewerkers van afdelingen control en export administratie
• Als gevolg van de terroristische aanslagen in New York en de recessie in de luchtvaart industrie, het opstellen en doorvoeren van een kosten reductie strategie binnen het bedrijf.
• Het doorvoeren van de aangescherpte boekhoudregels als gevolg van de Sarbanes-Oxley wet binnen het bedrijf in samenwerking met het hoofdkantoor in Florida, USA.
• Het instellen van het werken met key performance indicatoren binnen het lokale management team
• Het project Euro Conversie binnen het ERP systeem JD Edwards leiden binnen de Euro zone
6/99 - 10/01
Koninklijke Fabriek Inventum BV, Nieuwegein

Assistent Controller
• Het ontwikkelen van een geautomatiseerd management rapportage pakket
• Het opzetten van de fabrieksboekhouding binnen het ERP systeem JD Edwards
• Het zelfstandig zorgdragen voor de financiële administratie van B/E Aerospace (Sales & Services) BV, zijnde een zuster onderneming te Schiphol met 11 medewerkers.
• De projectleiding van het project “Euro Conversie JD Edwards”; Dit betrof een project waarin door alle vestigingen wereldwijd geparticipeerd werd.

1/98 - 6/99
Amyyon BV, Groningen
Amyyon is een Nederlands software bedrijf met een omzet van 20 M€ en een personeelsbestand van 150 FTE. Het bedrijf is ontwikkelaar van customer relationship management (CRM) software.

Assistent Controller
• Het samenstellen, implementeren en controleren van interne beleidsplannen en procedures
• Het coördineren van juridische ondersteuning voor de directie
• Het registreren van juridische eenheden wereldwijd; Juridische eenheid in Australië zelfstandig opgestart, juridische eenheid in de USA in nauwe samenwerking opgestart.

9/97 - 12/97
World Trade Center, New Orleans, Louisiana, USA

Trade Specialist voor het Louisiana International Trade Center
• Het adviseren van ondernemers bij de opstart van bedrijfsactiviteiten in regio Latijns-Amerika
• Het onderzoeken van juridische en financiële ondersteuning door overheidsinstellingen
• Het organiseren van Import/Export seminars
• Het ontwikkelen van marketing rapporten voor Import/Export bedrijven

8/96 - 9/97
University of New Orleans, New Orleans, Louisiana, USA

Student Assistent voor de afdeling International Studies
• Het coördineren van studie reizen naar Frankrijk en Costa Rica
• Het onderhouden van een database en datasheets, aangaande studenten
• Het coördineren van schriftelijke en mondelinge communicatie met studenten


Opleiding interimmanager

96 - 97 Master of Business Administration, afstudeerrichting Finance
University of New Orleans, New Orleans, Louisiana, USA – Diploma 1997

89 - 95 Doctoraalstudie Bedrijfskunde, afstudeerrichting Marketing
Rijksuniversiteit Groningen – Doctoraalbul 1995

83 - 89 Gymnasium
Willem Lodewijk Gymnasium Groningen – Diploma 1989


Talenkennis interimmanager

Goede beheersing van de Nederlandse, Engelse, Duitse en in mindere mate van de Franse taal.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :