Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim manager/projectmanager

interim manager/projectmanager

Werkervaring interimmanager

Ervaring
Vanaf mei 1998 zelfstandig: adviesbureau voor strategie, marketing en communicatie, uitvoering van projecten en interim-management. Naast onderstaande grote en langdurige projecten tevens een aantal kleinere projecten gedaan voor o.a. Nike, Cirque du Soleil, Debis (Daimler-Benz Financial Services), Ciris Capital.

December 2006 - heden:
Mediveen BV (onderdeel OPG-groep) te Utrecht: Interim projectmanager en adviseur bij de afdeling Marketing en Formule van Mediq, de apotheekformule van Mediveen BV.
In eerste instantie aangetrokken als projectmanager Narrowcasting: Ontwikkeling, opzet en implementatie van de narrowcasting toepassing in de Mediqapotheken (inclusief selectie leveranciers, apparatuur, software, content management systeem en contentontwikkeling).
Daarnaast verantwoordelijk voor het ontwikkelen en samenstellen/schrijven van het strategisch marketingplan, een plan van aanpak voor het oplossen van het nijpende personeelstekort op de afdeling alsmede de uitvoering ervan, opzet en laten uitvoeren marktonderzoek, ontwikkelen dm-strategie voor de nieuwe apotheekformule.

Mei 2006 - November 2006:
KPN Wholesale BV te Voorburg: Interim Strategisch Marketeer. (Mede-)Verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de ‘wholesale broadband access’ marketingstrategie voor glasvezelnetwerken in het algemeen en specifiek voor een pilotprojectin Enschede. Voor wat betreft het laatste verantwoordelijk voor het opstellen van het businessplan voor een nieuwe lokale organisatie, ontwikkelen nieuwe naam voor het netwerk, implementatie en evaluatie. Tevens, samen met interimcollega, selectie en aansturing actiemarketingbureau en internetsite ontwikkelaar. Daarnaast projectmanager van de pilot met als specifiek doel het structuren en organiseren van het project alsmede het opzetten van een rapportage- en besturingssystematiek.

Januari 2006 - april 2006:
Diverse kleinere adviesopdrachten.

Februari 2005-November 2005:
Adjunct-directeur communicatie Fortis ASR (a.i.)
(Eind-) verantwoordelijk voor alle externe communicatie en deels de interne communicatie. Voor de drie bestaande merken en daarnaast al de positionerende en communicatieve aspecten van integratie van de drie merken en introductie per 1 oktober 2005 van Fortis ASR. Lid MT. Belangrijke rol in projectorganisatie rondom integratie (vz. en lid diverse Stuurgroepen w.o. integratiecommunicatie, introd. nieuw assortiment etc.). Opdrachtgever voor het project Merk (huisstijl, merktoepassingen, b-to-b, elektronisch merk, facilitair). Verantwoordelijk voor zo’n 70 vaste en tijdelijke medewerkers / 4 afdelingen met elk een eigen manager (Merk en Com., Marketingcom., Intermediair en BD-ondersteuning en Evenementen & Hospitality).Project- en reguliere budgetverantwoordelijkheid ruim € 10 miljoen. Projectdoelstellingen gerealiseerd en Fortis ASR succesvol geïntroduceerd op de Nederlandse markt

Januari 2004-januari 2005:
Projectleider Elektronisch Aangeven bij Belastingdienst. Verantwoordelijk voor alle externe aspecten van het project dat zich bezighoudt met de introductie van elektronisch aangeven voor ondernemers per 1 januari 2005. Verantwoordelijk voor zo'n 30 projectmedewerkers die verdeeld zijn in de subprojecten Marktbewerking, Communicatie en Dienstverlening.

November/December 2003:
Ontwikkeling businessplan voor nieuwe, eigen, onderneming en aansluitend vakantie in Australië

September 2002-Oktober 2003:
OHRA Bank, onderdeel van Delta Lloyd Bank NV, te Arnhem
Interim Manager Marketing en Verkoop (voorheen “Business Development”), verantwoordelijk voor de commerciële strategie en -activiteiten van dit directe retailonderdeel van Delta Lloyd Bank NV,lid van het managementteam. Werkzaamheden omvatten de herpositionering van de bank, inclusief de ontwikkeling van de daarop gebaseerde nieuwe strategie voor de komende jaren, ontwikkeling marketingstrategie en -tactiek. Opbouw van de marketingafdeling (9 medewerkers, waarvan 3 nieuw aan te nemen), afslanken verkoopafdeling (callcenter), zoeken en selecteren commercieel manager voor vast dienstverband. Implementatie marketingplan- en portfolioplanstructuur. Interne marketing en -afstemming t.b.v. realisatie geformuleerde doelstellingen. Coördinatie productintroducties en marktbewerkingsacties in 2003 (w.o. zeer succesvolle introductie Internetsparen, diverse andere spaarvormen, consumptief krediet campagne (+75% structurele verhoging in Q3 en Q4). Creëren van nieuwe samenwerkingsverbanden.

Februari 2002-september 2002:
Diverse opdrachten bij de bovenvermelde opdrachtgevers

Juli 2001-Februari 2002:
OHRA BV ( Verzekeringen)
Als interim manager verantwoordelijk voor Brandmanagement (OHRA-merk), Marketingcommunicatie en databasemanagement.
Rapporterend aan Voorzitter van de Directie van de Directe Divisie van Delta Lloyd Nuts OHRA. Leidinggeven aan 2 afdelingen met eigen managers met in totaal zo’n 30 werknemers( 4 teams te weten: Brandmanagement, Marketingcommunicatie, Databasemanagement en Relatiebeheer). Vervanging wegens zwangerschapsverlof.
In de gewerkte periode is een grote reorganisatie afgerond en geëffectueerd, daarbij betrokken en verantwoordelijk voor de transitie, ontwikkeling nieuwe processen,
structurering en verbeterde werkwijze, beoordeling en matching managers en medewerkers. In de fase daarna de borging van de veranderingen en professionalisering van de teamoutput. Verantwoordelijk voor het proces om samen met het totale directieteam van de Directe Divisie te komen tot een nieuwe positionering en vertaling daarvan in een nieuwe strategie en beleidskaders voor de commerciële activiteiten.

Mei 2000-mei 2001:
Reis door Azië, Nieuw-Zeeland en Australië

Januari 1999-april 2000:
Delta Lloyd Levensverzekeringen NV te Amsterdam.
Marketing Manager en Project manager ad interim.
In eerste instantie aangetrokken als projectmanager voor een multidisciplinair project inzake de ontwikkeling van een nieuw productengamma voor de zakelijke markt, de organisatorische inbedding hiervan alsmede de commerciële strategie.
Naast het projectmanagement na enkele maanden aangesteld als Marketing Manager a.i. voor de zakelijke markt en in die rol actief betroken geweest bij de ontwikkeling en implementatie van een groot intern veranderingsproces.
Een van de onderdelen hiervan was de ontwikkeling en implementatie van een nieuw strategisch planproces alsmede de verantwoordelijkheid voor de invulling hiervan.
Een ander onderdeel was de integratie van de marketing-afdelingen van de Divisies Leven en Schade, inclusief beoordeling en plaatsing medewerkers.
Gedurende een aantal maanden tevens de functie van Marketing Manager Particuliere Markt waargenomen en daarna de functie van Communicatiemanager tijdelijk vervult.
Begin 2000 verantwoordelijk voor een grote personeels-wervingsactie t.b.v. het aantrekken van nieuw (leidinggevend-) marketingpersoneel.

Mei 1998-januari 1999:
VersaTel Telecom B.V. te Amsterdam, telecom onderneming
in Nederland, ook actief in de Belgie en in Duitsland.
Marketing en Communicatiemanager ad interim.
In verband met het plotselinge vertrek van de marketing manager aangetrokken om in de cruciale periode waarin het bedrijf zich bevond verantwoordelijkheid te nemen voor de marketing en communicatie van VersaTel. Verantwoordelijk voor marketing aspecten van de strategische
heroriëntatie en de daaruit voortvloeiende herpositionering. Belangrijkste taken: Professionalisering, structureren en uitbouwen marketing- en communicatie- functie en -afdeling, herintroductie in Nederland, introductie in België en Luxemburg. Opzet en toepassing databasemarketing strategie. Opzet Website. Belangrijke rol in het onderzoek naar en de reorganisatie van de front- en backoffice-activiteiten in relatie met de in- en uitgaande
communicatiestromen. Leidinggeven aan de marketing- en communicatieafdeling (5), alsmede verantwoordelijk voor de uitbouw van de afdeling (uitstroom enkele bestaande medewerkers, werving plm. 5 nieuwe medewerkers, inclusief een manager).

Ervaring in dienstverband:

September 1997-mei 1998:
Koninklijke PBNA bv te Arnhem (Onderdeel Elsevier Opleidingen Groep).
Marketing-, Communicatie- en Verkoopmanager.Lid van het managementteam. Verantwoordelijk voor het totale commerciële beleid van PBNA. In die hoedanigheid direct verantwoordelijk voor de afdelingen Opleidingsadvisering (verkoopbuitendienst en projectcoördinatie), Informatie-centrum verkoopbinnendienst en call center), marketing-communicatie en nieuw op te zetten afdeling (Large-)Accountmanagement. In totaal zo’n 30 medewerkers. Elke afdeling, met uitzondering van Accountmanagement, had een eigen manager die direct aan mij rapporteerde. Naast de aansturing en coaching van die managers waren de
belangrijkste taken: Strategie-ontwikkeling, Business Development, Professionalisering, Reorganisatie Database-marketing, Invoering relatiemarketing, herstructurering
verschillende afdelingen (incl uitstroom enkele medewerkers)professionalisering gebruik Internet als communicatie-instrument en als didactisch instrument en advisering directie.

Maart 1994-augustus 1997:
Novib, Nederlandse Organisatie voor Ontwikkelings-samenwerking te Den Haag.
Hoofd Marketing en Fondswerving, resultaatverantwoordelijk voor f. 65 miljoen. Verantwoordelijk voor alle facetten van marketing en communicatie van Novib op de Nederlandse markt, alsmede verantwoordelijk voor het ontwikkelen en
implementeren van het databasemanagement- en marketing-informatiesysteem. Het betrof hier fondswervende- en uitgeverijproducten c.q. -diensten voor zowel de particuliere als de zakelijke markt. Lid van het managementteam en direct rapporterend aan de directeur Campagnes.
Hoofd van een afdeling van 12 medewerkers (fondswervers/ marketeers en productmanagers, listmanager, marketing-informatiesysteemmanager, assistent en secretaresse). De werkzaamheden omvatten enerzijds het managen van de afdeling en de daaruit voortvloeiende directe- en indirecte werkzaamheden. Anderzijds vanuit het lidmaatschap van het managementteam meer algemene taken als ontwikkeling strategie, professionalisering organisatie, organisatie-aanpassing en –verandering, integratie verschillende afdelingen.

Januari 1990-februari 1994:
PTT Telecom b.v.(KPN), Business Unit Internationale Telecommunicatie te Den Haag.(Als business unit verantwoordelijk voor alle telecommunicatie vanuit, via en
naar Nederland, zowel zakelijk als particulier. Er werkten in totaal zo\'n 275 medewerkers in deze relatief kleine en dynamische unit).
In eerste instantie als Senior Marketingcommunicatie-coördinator en later als Internationaal Marketing-communicatie Manager verantwoordelijk voor de
internationale marketing-communicatie, marktgericht en corporate in Europa (incl. Nederland), Noord-Amerika en Azië.

Januari 1987-januari 1990:
Marketing- en Reclameadviesburo Connexion te Soest.
Accountmanager. Verantwoordelijk voor één van twee accountgroepen (Auto\'s, Automatisering, Brandstoffen en smeermiddelen, Cosmetica, Fietsen, Managementadvies,
Meubels, Sportartikelen, Waterbedden). Daarnaast (mede-)verantwoordelijk voor de opzet van een nieuw (P.R.-)bedrijf en marketingadviezen aan het totale klantenbestand.

Juni 1982-december 1986:
C.S.U. b.v. - Uden. Gespecialiseerd reinigingsbedrijf (Salvage, Reiniging, Reconditionering, Gevelreiniging).
Gestart als Manager Uden, verantwoordelijk voor de uitvoering van specialistische reinigingsprojecten, alsmede voor planning, budgettering, personeel, inkoop, administratie en tactische plannen.
In tweede instantie als Manager Amsterdam verantwoordelijk voor de Amsterdamse vestiging (met als werkgebied Nederland; boven de grote rivieren), zowel operationeel als commercieel.

Opleiding interimmanager

Opleiding
1971-1977: H.A.V.O.
1978-1982: Hogere Beroepsopleiding voor Toegepaste Huishoud-Wetenschappen(T.H.W.). Afstudeerrichting Management, Afstudeervakken: Economisch beleid, Sociaal beleid, Marketing, Public-Relations, Informatica en Sociale Geografie. Scriptie: De combinatie van personeelsmanagement en marketingmanagement als een strategisch instrument voor dienstverlenende bedrijven.

Cursussen
1997: Cursus Strategische beleidsontwikkeling
1996: Cursus Onderhandelen en conflicthantering
1995: Cursus Databasemarketing
1994: Cursus Consultatief Management
1993: Cursus Total Quality Management
1993: Cursus Communicatie Management
1992: Cursus Strategische Marketing
1990-1991: NIMA C cursus
1988-1989: Diverse communicatie cursussen
1986-1987: NIMA B
1985: Algemene Management cursus
1983-1984: Cursus Management Hoger Kader

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Gedreven en resultaatgerichte professional op het gebied van marketing, communicatie en verkoop. Kennis, ervaring en inzicht op het gebied van databasegestuurde marketing(-communicatie). Inspirerende manager die hoge eisen stelt aan medewerkers en het resultaat van hun werk, maar daarnaast ook aandacht heeft voor motivatie, coaching en sfeer. Strategische visie, oog voor details, oog voor organisatorische implicaties. Goede kennis van operationele processen. Communicatief, goede uitdrukkingsvaardigheid in woord en geschrift. Goede kennis van en ervaring met veranderings- en vernieuwingsprocessen. Internationale ervaring in Europa, Noord-Amerika en Zuidoost Azië.



Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels vloeiend in woord en geschrift. Basiskennis Frans en Duits

Overig

Computervaardigheden:
Windows: Word, Excel, Powerpoint, Office, Publisher, Internet (incl. E-mail), daarnaast kennis van diverse tailormade applicaties op het gebied van databases, marketing informatie-systeem, data-mining en data-warehousing. Basiskennis Dreamweaver, Fireworks en Flash (internetprogrammatuur).


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :