Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Business Process Manager, Business Project Manager

Business Process Manager, Business Project Manager

Werkervaring interimmanager

23 april 2008 – contract t/m 30 september 2008 Opdrachtgever: ABN Amro Bank
Soort Opdracht:Business Project Manager – Integratie projecten Fortis/ABN Amro Bank
Project: Fold In Hypotheken bestaande uit 4 deelprojecten, te weten:
- Processen, Risk en ICT. Opstellen van het nieuwe keten hypothekenproces t.b.v. de nieuwe bank. Opstellen Business requirements automatiseringssystemen. Opstellen nieuwe krediet- en acceptatiebeleid.
- interfacing tussen Fortis en ABN Amro hypotheeksystemen
- integratie hypotheekproducten Fortis in ABN Amro systemen
- Empowerment/STP (fiatterering van hypotheekoffertes in de front-office)
Werkzaamheden: Spil tussen Business en ICT. Managen en bewaken van alle processen die gepaard gaan met de integratie van hypotheekproducten van Fortis in de ABN Amro Bank systemen. Coördinatie van ICT, Implementatie, Opstellen Processen, Testteam en bijkomende afdelingen. Eindverantwoordelijk voor de Business Requirements. Beleidsmakend en sturend in het overleg tussen alle betrokken bedrijven en partijen.
Werkwijze Project Management: ABN AMRO werkwijze = afgeleide van PRINCE 2
Werkwijze Procesmanagement conform ITIL.

Periode:10 oktober 2006 –31 december 2007
Opdrachtgever ABN Amro Bank te Amsterdam
Doel opdracht Business Project Manager/Business Analist – Project- en procesbegeleiding implementatie nieuwe verzekeringssoftware applicatie (project FONZ) – werkwijze conform PRINCE 2
Werkzaamheden Project Management/
Business Analist Spil tussen Business en ICT. Managen en bewaken van alle processen die gepaard gaan met de ontwikkeling en implementatie van een nieuwe schadeverzekeringapplicatie. Coördinatie van ICT, Implementatie, Processen, Testteam en bijkomende afdelingen. Eindverantwoordelijk voor de Business Requirements. Beleidsmakend en sturend in het overleg tussen alle betrokken bedrijven en partijen.
Werkwijze Project Management: ABN AMRO werkwijze = afgeleide van PRINCE 2
Werkwijze Procesmanagement conform ITIL.
Werkzaamheden Business Consultant Beoordelen en begeleiden van nieuwe projectaanvragen uit de organisatie op haalbaarheid, budgetten, doorlooptijd en consequenties voor gerelateerde afdelingen, regelen resources.

Periode 21 juni 2007 –half oktober 2007.
Opdrachtgever: AFM te Amsterdam
Doel opdracht Business Project Manager/ Proces Manager
Werkzaamheden Proces Management Spil tussen Business en ICT. Managen en bewaken van alle processen die gepaard gaan met de ontwikkeling en implementatie van een nieuwe applicatie ten behoeve van de afdeling Heffingen. Opstellen Business Requierments, Opstellen Plan van aanpak, Planning, Aansturen ICT, Coördinatie testen, Implementatie. Trainen gebruikers, Evaluatie.
Werkwijze Project Management: Twijnstra Gudde

Periode: 1 Juli 2006 t/m februari 2007
Opdrachtgever: Zon Energie te Spanbroek
Doel opdracht Opzetten van een nieuw bedrijf op het gebied van advisering en projectmanagement bij Duurzame Energie Projecten.
Werkzaamheden Advies, keuze en implementatie van nieuwe CRM Software, Project Software en Financiële Software (ERP). Wegwijs maken gebruikers en eventueel maatwerk coördineren (consultancy).
Beheer van de adresbestanden, ondernemersvraagstukken behandelen, financieel advies,
Advies aangaande energiesubsidies en belastingvraagstukken

Periode: 1 Mei 2006 t/m 19 juni 2006
Opdrachtgever: AVRO Hilversum
Soort Opdracht: Business Process Redesign
Doel opdracht: Het optimaliseren en vereenvoudigen van de financiële management rapportages. Hierbij 6 afdelingen (totaal zo’n 50 medewerkers) aangestuurd en gecoördineerd.
Werkzaamheden Het analyseren van het proces dat ten grondslag ligt aan de financiële management rapportages. Deze in kaart gebracht, geanalyseerd en een advies uitgebracht hoe dit proces veranderd dient te worden zodat eenvoudiger de management rapportages tot stand kunnen komen.
Het inventariseren van alle bronbestanden waaruit de data voor de (financiële) management rapportages gehaald wordt en deze in een schema samengevat incl. tijdspad, verantwoordelijke en aanleverdata. Beoordelen Management Informatie Systemen en in kaart brengen.
Het aansturen van alle betrokken afdelingen en externe bureaus
Het beoordelen en optimaliseren van de inhoud van de management rapportages
Het optimaliseren van alle bovenstaande processen.


Periode:
Januari 2006 - Mei 2006
Opdrachtgever: Diverse ondernemingen
Soort Opdracht Financieel Management
Doel opdracht: Opstellen van de jaarrekening van diverse bedrijven en deze door de accountant laten controleren, deponeren jaarstukken bij de Kamer van Koophandel, indienen jaaraangiften loonbelasting en omzetbelasting en vennootschapsbelasting


Augustus 2004 – Juni 2005 , TIB Bruijnse BV,
Soort Opdracht: Verander Management
Doel opdracht: Zo snel mogelijk optimaliseren van processen en reorganiseren van de volledige organisatie ten einde het bedrijf zo spoedig mogelijk te kunnen verkopen, Inzichtelijk maken van projecten, budgetten en financiële resultaten van de onderneming, Ten gevolge van verliezen optimaliseren van het project management incl. software

Augustus 2003 – Juni 2005, ENK Bouw Software B.V.
Soort Opdracht: Proces en Project Management
Doel opdracht:Dagelijkse leiding van dit bedrijf. Opstellen ondernemersplan, opstellen en bewaken marketing-communicatieplan, liquiditeitsplan. Verbeteren van diverse processen, zoals personeelsbeleid en interne communicatie

Januari 2003 – Mei 2004, T.I.B. Bruijnse B.V.
Soort Opdracht: Proces Management
Doel opdracht: Het optimaliseren van diverse processen op het gebied van Personeelsbeleid, ziekteverzuim, ICT, financiën, Het stapsgewijs implementeren van een nieuwe relatiebeheer en projectmanagement software

Mei 2003 – November 2003, Intensive BusinessCare / Max Data Benelux B.V.
Soort Opdracht: Account Management
Doel opdracht: Volledig coördineren en begeleiden van het account Max Data in opdracht van Reclamebureau Intenisive BusinessCare

Juni 2002 –December 2002, Zenith Optimedia Groep Nederland b.v. (ZON)
Soort Opdracht: Marketing Communicatie Management
Doel opdracht: Optimaliseren van webbased applicaties en commercieel in de markt te zetten om zo tot diversicatie van haar diensten te komen.

Maart 2002 – Mei 2002, T.I.B. Bruijnse B.V.
Soort Opdracht: Business Process Redesign
Doel opdracht: Het optimaliseren van diverse bedrijfsprocessen op het gebied van ICT, Project Management, Personeelsbeleid, marketing communicatie

Eind Januari 2002- Maart 2002, Eneco Energie Afd.
Soort Opdracht: Project Management
Doel opdracht: Implementeren en optimaliseren van software

Oktober 2001- Januari 2002, Nuon ET&W
Soort Opdracht: Business Process Redesign in verband met de liberalisering van de energiemarkt
Doel opdracht: Reorganisatie van de afdeling contractopzeggingen, Opzetten \"Switch Desk\" en het beleid voor deze \"Switch Desk\" bepalen

Half januari 2001 – Half Mei 2001, T.I.B. Bruijnse B.V.
Soort Opdracht: Process Management
Doel: Optimalisatie financiële administratie en zorgen voor voortgang, bewaking en optimalisatie van bestaande Processen

Juli 1998 – Maart 2001, Diverse Reclamebureau’s
Soort Opdracht: Database Management
Bij vier reclamebureau's: Analyse en advies aangaande bestaande Marketing Database, teneinde optimalisatie van het bestaande systeem.

Zelfstandig ondernemerschap
Periode: April 1994 – Juli 1998
Functie: Directeur / Eigenaar (Direct)Marketing Bureau
Verkoop van dit bureau in de zomer van 1998

Historie overige werkervaring:
1984 - 1986: Zeeweg Ziekenhuis te IJmuiden, Röntgenlaborant
1986 - 1990: Diverse uitzendbanen, zoals NVS Verzekeringen Amsterdam, hoofd schadeafwikkeling, VNU Business Publications Amsterdam, hoofd acquisitie Ingenieurskrant, Medisize B.V. Hillegom, hoofd verkoop binnendienst
1991 - 1994: Medica B.V. Den Bosch, gestart als Account Manager, doorgegroeid naar de functie van Sales- en Marketing manager
1994 – 1998: DD Marketing Diensten B.V., Marketing Advies Bureau
1998 - heden: B.V., werkzaam als zelfstandig Interim Manager


Opleiding interimmanager

1978 - 1982:ATHENEUM
1982 - 1984:HAVO, vakkenpakket Nederlands, Engels, Wiskunde, Scheikunde, Biologie en Handelswetenschappen
1984 - 1986:HBO opleiding Radiodiagnostiek
1988:Type diploma
1988 - 1991:MEAO, vakkenpakket Nederlands, Engels, Duits, Wiskunde, Commerciële Economie, Bedrijfseconomie
1992:opleiding Marketing Communicatie
1993:opleiding Reclame
1992 - 1994:HBO opleiding Commerciële Economie (certificaat)
1993 - 1994:HBO opleiding Bedrijfseconomie (certificaat)
1993:Voorbereidend Hoger Management
1994:Hoger Management
1996:Integration, Succesvol Leiderschap
1996 – 1998:Begeleidingsgroep voor jonge ondernemers
2001:Financieel Beleid en Financieel management
2002:Programmeren in Visual Basic
2008: PRINCE2 FOundation

Gevolgde seminars/congressen
1997:Database Marketing en Beheer (DBM) – seminar
1997 – 1998:Direct Marketing (DM) – seminar
1998:Customer Relations Management (CRM) – seminar
Mei 2003:ORM congres – Interim Management:Van Trend naar Toekomst

Coaching en Intervisie
Dec. 2002 – 2003:Begeleiding en professionalisering door Register Manager & Consultant


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Sterke gedreven verander, project en proces Manager die met name vakkundig is in het begeleiden en veranderen van alle mogelijke operationele processen. Zeer diepgaande kennis en ervaring met projectmanagement zowel financieel als strategisch en analytisch.

Strategisch en vakkundige people manager. Leidinggevende kwaliteiten vanuit persoonlijk leiderschap. Gedreven persoonlijkheid, houdt van actie - reactie. Beslisser. Enthousiaste teamworker, die houdt van eerlijkheid, bondigheid en no-nonsense.

Analytisch manager met een brede pragmatische ervaring op het gebied van project- en financieel management in de meest ruime zin van het woord. Sterke ICT drive en motivatie met een sterke sturing op het HRM aspect.

Kortom; een manager die houdt van helder communiceren, gaat voor meetbare resultaten en houdt van het maken van goede en concrete afspraken die nagekomen dienen te worden door beide partijen.

Talenkennis interimmanager

Nederlands:zeer goed in woord en geschrift
Engels: zeer goed in woord en geschrift (2005 examen bij BLTC te Amsterdam)
Duits:goed in woord en geschrift
Frans:matig in woord en geschrift


Overig

Sinds Februari 2003:Lid van de Orde voor Register Managers
Sinds Februari 2003:Ingeschreven in het IM Register

In het bezit van een VAR verklaring (Verklaring Arbeids Relatie). Geldig tot en met 31 december 2006.

Automatiseringskennis: MS Office Professionnal (Sr. Niveau),PC Besturingssysteem Windows XP(Sr. Niveau)
Windows NT (Sr. Niveau), Mail- en Proxy server (Sr. Niveau)
Database programmatuur/CRM PakkettenMS Access, ENK Software (Sr. Niveau), AS400, Archi, , Siebel (Medium Niveau), Visual Basic (Medium Niveau), Grafisch Pakket Corel Draw (Medium Niveau), Financiële Pakketten Afas, Exact, CMS, ABC Muis, Davilex (Sr. Niveau), Snelstart
Project Software: ENK Software

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :