Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim Sales & Marketing Manager (internationaal)

Interim Sales & Marketing Manager (internationaal)

Werkervaring interimmanager

2006-2008 Mobilly B.V. (Noordwijkerhout)
Managing Director HENK
Winst- en verliesverantwoordelijk voor het merk HENK, met onder andere de meest exclusieve on-board trolley in de wereld. Bij aanvang een start-up situatie. Onder meer verantwoordelijk voor:
- Schrijven van en mede uitvoeren van het
strategisch en sales- en marketingplan.
- Leidinggeven aan commerciële afdeling en
administratie (6 fte).
- Uitbouwen internationale retail distributie.
- Managen afdeling productontwikkeling (2
fte).
- Aansturen van de productieafdeling (9 fte).

2005-2006 Interim Manager
Diverse kortlopende adviesopdrachten op het gebied van kostenreductie-programma's, inkoop- en procesverbeteringen, het managen van outsourcingstrajecten, marketing en strategie. Onder andere voor: NHTV, Stena Line, BAT Netherlands, Fondberg (Zweden) en Russky Standart Vodka (Rusland).


2001 - 2005 URSUS Vodka Company N.V. (tegenwoordig
Diageo)

Marketing Director (Lid managementteam)
- Internationaal verantwoordelijk voor alle
marketingactiviteiten.
- Commercieel verantwoordelijk voor een
aantal distributeurs, wereldwijd.
- Leidinggeven aan de International Brand
Manager en een marketingassistent.
- Ontwikkelen langetermijnbeleid URSUS;
opstellen richtlijnen, marketingjaarplannen
en budgetten.

Van 2003-2005 heb ik bovenstaande functie invulling gegeven vanuit Australië waar ik ook Managing Director was van URSUS Vodka Company Australië.
- Schrijven en uitvoeren van een business-,
marketing- en investeringsplan voor een
nieuw op te zetten importkantoor voor de
Australische markt.
- Leidinggeven aan 3 Brand Ambassadors en 1
Duty Free agent.
- Verantwoordelijk voor National Account
Management (retailer en wholesalers).
- Selecteren en aansturen van een nationale
distributeur (verantwoordelijk voor verkoop
op regionaal niveau, 20 man personeel).
- Commercieel verantwoordelijk voor
Australasia (o.a. Nieuw-Zeeland, China en
Thailand).

2000 United Distillers & Vintners Nederland
(tegenwoordig Diageo)
Trade Marketing Manager
Verantwoordelijk voor ontwikkelen en implementeren
van kanaalstrategie t.b.v. key – en promisemerken.
Leidinggeven aan het daarbij behorende change
managementproject.

1993 - 2000 Heineken Nederlands Beheer B.V.
Brand Manager Amstel Horeca (lid Amstel Brand team)
- Budget- en operationeel verantwoordelijk
voor de merken Amstel en Murphy’s.
- Leidinggeven aan de Business Development
Manager Murphy’s en medeleidinggeven aan 3
marketingassistenten Horeca.
- Maken van marktanalyses en initiatie van
product- en kanaalontwikkeling.
- Ontwikkelen van P.O.S.-materialen en sales
promotions ten behoeve van 7.000 Amstel
horecarelaties en horecaconsumenten.
- Aansturen van 200 accountmanagers en
verkoopleiders ten aanzien van het beheer
van gedelegeerde marketingbudgetten.
- Voorzitter diverse projectgroepen (o.a.
inkoopbesparing).

Van 1996-1997 was ik als Junior Brand Manager Heineken Horeca (lid Heineken Brand team) verantwoordelijk voor het ontwikkelen van tailor made sales promotions voor National Account Horecarelaties en ontwikkeling van standaard sales promotions voor de overige 16.000 Heineken horecarelaties en horecaconsumenten.

Van 1993-1995 was ik voor Heineken werkzaam als Brouwerijvertegenwoordiger/Accountmanager Horeca (Noord-Holland).


Opleiding interimmanager

1995-1996 Nijenrode Universiteit, Breukelen (diploma).
International Master of Business
Administration.
1986-1990 Hoge Hotelschool Maastricht (diploma Horeca
Management).
Afstudeerrichting: Financieel Economisch
Management. Extra vak: Congresmanagement.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Analytisch vermogen, zet strategie om in resultaat, ruime praktijkervaring op het gebied van FMCG, luxury goods en grensoverschrijdende sales en marketing, sterke organisatorische, leidinggevende en communicatieve vaardigheden, ondernemend, gedreven, besluitvaardig, no-nonsense en integer.

Talenkennis interimmanager

Nederlands Moedertaal
Engels Uitstekende vaardigheid in het spreken en schrijven
Duits Ruime vaardigheid in het spreken en schrijven
Frans/Spaans Redelijke vaardigheid in het spreken, basiskennis schrijven


Overig

Mijn werkervaring ligt met name in strategisch ondernemerschap, sales en marketing. Ik ben een gedreven visionair en ervaren met het implementeren van strategie, het aansturen van mensen en het behalen van resultaten. Ik beweeg me moeiteloos op alle niveaus tussen het strategische en het operationele. Initiatiefrijkheid, oplossingsgerichtheid en een planmatige aanpak zijn de drie essentiële pijlers van mijn manier van werken.

Mijn vorige werkgevers stonden voor dynamiek, vernieuwing, een sterke bedrijfscultuur en resultaat-, klant-, kanaal- en merkgericht denken en handelen. Kenmerken die mij de laatste jaren hebben doen excelleren en waaraan ik expliciet richting en leiding heb gegeven. Dit deed ik met een commerciële, ondernemende instelling, doelgericht en met een stimulerende aanpak naar collega's en medewerkers.

Ik ambieer bij voorkeur een commerciele functie in een professionele organisatie met ambitieuze groeiplannen. Met toewijding en plezier pas ik mijn ervaring toe, realiseer kansen en mogelijkheden en neem de eindverantwoordelijkheid voor het behalen van de algemene en sales- en marketinggerichte doelstellingen van een onderneming.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :