Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim Manager Customer Service

Interim Manager Customer Service

Werkervaring interimmanager

Introductie: Ik heb inmiddels als Interim Manager een uitgebreide staat van dienst opgebouwd op het raakvlak van Customer Service en Supply Chain. Mijn focus ligt op het behalen van commerciële en kwalitatieve doelstellingen door middel van een scherpe analyse van bedrijfsprocessen, cultuur en infrastructuur en een pragmatische, klantgerichte werkwijze. Door mijn enthousiasme en resultaatgerichte werkwijze ben ik in staat, binnen korte tijd bij zowel management als medewerkers draagvlak en commitment voor veranderingen en verbeteringen te realiseren. Mijn brede ervaring op het gebied van zowel sales, marketing, service als logistiek maken mij een gesprekspartner en adviseur die verder kijkt dan het bieden van korte termijn oplossingen. Ik hecht grote waarde aan het empoweren van medewerkers en het inzetten van innovatieve oplossingen om de kwaliteit van de dienstverlening te optimaliseren.

Werkervaring:

Interim Customer Service Manager, Wild Flavors, Amsterdam (September 2013 - Juni 2014)
In deze functie ben ik, als interim manager, verantwoordelijk geweest voor de dagelijkse, operationele leiding van de afdeling Customer Service. Dit team is verantwoordelijk voor het op klantgerichte wijze ondersteunen van de EMEA klanten van Wild. Daarnaast ben ik als change manager verantwoordelijk geweest voor voor het optimaliseren van het gebruik van het nieuwe SAP ERP systeem, optimaliseren van de dienstverlening en het verbeteren van de communicatie met interne klanten en de logistieke dienstverlener.

nterim Customer Service Manager, Spirotech BV, Helmond (September 2012 - Juli 2013)
In deze functie ben ik, als interim manager, verantwoordelijk voor de dagelijkse, operationele leiding van de afdeling Customer Service. Dit team is verantwoordelijk voor het op klantgerichte wijze ondersteunen van de internationale klanten van Spirotech. Daarnaast ben ik als verandermanager verantwoordelijk voor het optimaliseren van de dienstverlening en het werven van de nieuwe manager Customer Service.

Interim Project Manager, Starbucks EMEA Manufacturing. Amsterdam (Aug. 2011 - Maart 2012). In deze functie ben ik, als interim project manager, verantwoordelijk geweest voor het opzetten van een nieuwe customer service afdeling. De customer service activiteiten waren tot vorig jaar ge-outsourced in Engeland. Ik heb de afgelopen maanden leiding gegeven aan het projectteam dat een nieuw internationaal team heeft neergezet. Het project bestond zowel uit het opzetten van infrastructuur, het aannemen en trainen van nieuwe medewerkers en het optimaliseren van de processen. Naast dit project ben ik vanuit de business verantwoordelijk geweest om in samenwerking met de IT afdeling een webshop voor onze grote klanten te ontwikkelen en te implementeren. Inmiddels werken alle Engelse Starbucks winkels met dit online systeem.

Interim Customer Service Manager, Elementis Gmbh, Keulen (Oktober 2010-Mei 2011). In deze functie was ik, bij deze internationale organisatie, verantwoordelijk voor een nieuw, internationaal customer service team, bestaande uit 10 representatives. Naast het operationele management van het team, heb ik ook op succesvolle wijze leiding gegeven aan verschillende verbeter-projecten zoals de upgrade van het Oracle ERP system en een TAX-improvement project.

Manager Customer Support, Freelift B.V. (April 2008 – April 2010) Eindverantwoordelijk voor afdeling die het internationale dealer netwerk van Freelift, een grote internationale speler op de markt van stoeltrapliften, optimaal ondersteunt.
Verantwoordelijkheden:
Als people manager eindverantwoordelijk voor 25 FTE’s verdeeld over 3 teams (dealer service,
tekenkamer en technische support). Het dealer service team bestond uit 9 medewerkers afkomstig uit Spanje, België, Italië, Engeland en Nederland
Op basis van de overall bedrijfsdoelstellingen bepalen en monitoren van afdeling KPI’s
Aansturen projectteam ter verbetering van interne orderprocessen, oa optimaliseren communicatie, processen en procedures tussen betrokken afdelingen (customer support, productie en planning)
Implementatie projecten ten behoeve van kwaliteitsverbetering, kostenverlaging en efficiency verhoging en klantgericht werken. Vertegenwoordigen van de afdeling Customer Support naar het internationale dealernetwerk en directie van Freelift.

Opleiding interimmanager

People management trainingen:
- Management Essentials
- Career Coaching
- Leading teams
- Team Development

Overige trainingen:
- Effectief leiderschap & strategie voor Senior Call Center Managers
- Time management voor leidinggevenden
- E-learning in klantgerichte organisaties
- Lean Six Sigma Green Belt

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Resultaatgericht, klantfocus, kwaliteit, pragmatisch, heldere communicatie, proces optimalisatie (Lean Six Sigma), energiek, humor, integer, flexibel, zelfstarter

Talenkennis interimmanager

Moedertaal Nederlands. Beheersing Engelse taal uitstekend, Frans en Duits goed

Overig

Ruime ervaring in internationaal opererende organisaties. Pas mij zeer snel aan in nieuwe organisaties.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :