Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

MarCom Aanjager, Creatief, Doener

MarCom Aanjager, Creatief, Doener

Werkervaring interimmanager

08/2014 – heden
House of Retail & Opmerken Account Director House of Retail voor GKE Europe en de bij haar aangesloten Europese veilingen. Interne organisatie van het nieuwe account, opzetten werkwijzes en procedures. Werkafspraken met cliënt en ontwikkeling Europese introductiecampagne.
Senior Project Manager Opmerken, opzetten jaarplan, interne organisatie, procedures en processen voor nieuwe klant. Trainen drie junior project managers.
12/2014 – 08/2014
AkzoNobel NV Communicatie/activatie manager op twee projecten:
1- Human Cities – Interne activatie van nieuwe externe propositie:
a. Strategie en plan van aanpak
b. Concrete activatie ideeën 2015
c. Wereldwijde planning en co-ordinatie
2- Ambassador Network – marketing en communicatie aanpak:
a. Strategie en concept
b. Briefen en begeleiding freelance creatieven
c. Interne uitrol wervingscampagne
Content aanleveren tbv van het platform, programma en de onderwerpen
05/2014 – 11/2014
Wolters Kluwer NV Communicatiemanager (interne) communicatie op diverse projecten:
- Organisatie en uitvoering symposium voor tweedaags symposium in Amsterdam (800 bezoekers)
- Communicatie (uitnodigingen, website en app) en evaluatie tbv van bovengenoemd symposium
- Teksten schrijven en interviews uitwerken voor intern magazine
- Content verantwoordelijk voor extranet Global Platform Organization
- Gedrags- en verandercommunicatie tbv introductie Office 365 en monitoring dmv onderzoeken
- Organisatie interne “round table” meetings
Diverse teksten tbv interne aankondigingen
01/2013 – 04/2014
ARCADIS NV Communicatie- en projectmanager ARCADIS 125. Verantwoordelijk voor wereldwijde plan en uitvoering van intern jubileum programma ARACDIS 125 jaar. Ontwikkeling van:
- Global MeetUp & Celebrate – feestelijke bijeenkomst in 335 kantoren wereldwijd
- Lancering 1ste feestelijk e-magazine ARCADIS125
- Ontwikkeling en uitwerking The Challenge – miles for charity, interne competitie
- Ontwikkeling, uitwerking en onderhoud arcadis125.com, het interne feestelijke platform
- Lancering 2e e-magazine “relive ARCADIS125”
- Verjaardagsevenement in Concertgebouw ism Dechesne en Boertje
- Global closing of ARCADIS125 – live webcast
- Eindrapportage en evaluatie
Nominatie Dutch Interactive Awards.
08/2011 – 08/2012
Ahold Europe/Etos
(parttime) Communicatieadviseur rondom project communicatie van het it project IRIS. Bepalen project communicatie strategie en afstemming met Etos implementatie strategie. Bepalen boodschappen, gewenste gedragsverandering, media en middelen inclusief de uitwerking ervan. Opzetten IT-communicatie groep.
08/2011 – 04/2012
Ahold Europe/Albert Heijn
(parttime) Marketing Communicatiemanager AH 125 jaar verantwoordelijk voor deelproject geschiedenis en winkelcommunicatie. Verzamelen materiaal tbv diverse middelen. Winkelcommunicatie; POS materiaal van briefing t/m distributie en interne communicatie naar bedrijfsleiders en winkelpersoneel omtrent AH 125 jaar.
04/2011 – 07/2011
Advance/Eyeworks Project/accountmanager online platform jeechteleeftijd.nl Aansturen in- en externe partijen, eind redactie, ontwikkeling social media strategie, benaderen partners en profileren platform in betaalde en niet-betaalde media.
03/2011 – 04/2011
KPN
Projectmanager content en promotie vernieuwde KPN winkels. Aansturen in- en externe partijen, financiële overzichten en planningen. Rapporterend aan Manager Corporate Communicatie
01/2011 – 03/2011
This is golf/KLM/Deloitte
Uitwerken strategie tbv KLM Open en Deloitte Ladies Open. Bestaande uit toernooicampagne en 2 activatieprogramma’s tbv de individuele doelstellingen van KLM en Deloitte. Briefen creatieven en presentatie strategie en concepten. Ontwikkelen social media strategie.
11/2010 – 12/2010
Lemon Scented Tea
Account Director, verantwoordelijk voor opstarten nieuwe campagne Hogeschool van Amsterdam. Opstellen planningen en begrotingen. Presentatie concepten en debriefings. Opstellen werkwijze en procedures accountteam. Rapporterend aan CSD.
10/2010 – 11/2010
Vereniging Importeurs Verbrandingsmotoren
Event Manager, verantwoordelijk voor de ontwikkeling, uitwerking en begeleiding symposium “Brandstof van morgen” voor 200 bezoekers. Ontwikkeling uitnodigingscampagne en pr-beleid. Opstellen draaiboek, contacten met leveranciers en afstemming met bestuur. Mede opzetten opvolgvermogen.nl, site gericht op werving leerlingen motortechniek. Rapporterend aan VIV-bestuur.
04/2010 – 10/2010
Vereniging FME-CWM
Manager Marketing & Communicatie, verantwoordelijk voor marketing & communicatie van FME Beleid: pr, pa en woordvoering, FME Adviesgroep: marketing & communicatie acties gericht op de afzet van betaalde diensten, FME Branches: acties gericht op ledenwerving en FME, ledencommunicatie. Ontwikkeling en projectleider intern en extern loyaliteitsprogramma "Kennis Samen Smeden" en de invulling ervan via diverse middelen (o.a. social media, intern magazine). Ontwikkeling marketingcommunicatie rondom project “Duurzame weg”, “Opleidingen en instroom” en “1001 zorgoplossingen”. Budgetverantwoordelijk en begroting 2011 ingediend. Leidinggevend aan 7 fte's. Rapporterend aan Algemeen Directeur.
01/2010 – 03/2010
Revalidatiecentrum De Hoogstraat
Ontwikkelen intern communicatieplan tbv grootschalige renovatie, alsmede concrete uitwerking in propositie, planning, media en middelen. Organisatie intern kick-off event.
09/2009 – 01/2010
Apprentice Uitgevers
Ontwikkelen en implementatie van de marketingstrategie voor 3 magazines (School Magazine, ROC Magazine en School Magazine Junior) richting de adverteerdersmarkt en mediabureau's en verantwoordelijk voor productontwikkeling en uitbereiding. Initiëren social media strategie. Rapporterend aan directeur.
07/2009 – 08/2009
Brand Republic
Verantwoordelijk voor accountmanagement op Bovag Autoverzekeringen. Ontwikkelingen van introductiestrategie, partnerprogramma en media/middelen mix, pos materiaal, offertes aanvragen, planningen en productie. Vormgeven en uitwerken introductie-event. Rapporterend aan creative/managing director.
11/2008 – 06/2009
Vaillant Nederland
Interim marketing communicatie manager. Verantwoordelijk voor reorganisatie afdeling, opzetten partner communicatie incl introductie events en deelname bouwbeurs. Ontwikkelen van partner programma (V-team). Leidinggevend aan 5 FTE’s. Participatie in European Marcom projectteam voor pan-Europese marcom strategie. Verantwoordelijk voor planning, proces en budget. Rapporterend aan Marketing Directeur.
09/2008 – 11/2008
RIVM
Strategiebepaling, implementatie (in- en extern) en projectmanagement van griepprik campagne.
05/2008 – 09/2008
Sluiter + van Lottum
Interim management van Raemon Sluiter en John van Lottum. Verantwoordelijk voor de planning, organisatie en boekingen van de clinic’s. Ontwikkelen van marketing- communicatieplan en nieuwe proposities en diensten.
02/2008 – 03/2008
EventsCompanyGroup
Verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitwerking van de nieuwe corporate brochure en een tweetal Engelstalige folders. Ontwikkeling en uitwerking van 2 beursdeelnames (EMIF en Evenement 2008). Beursverantwoordelijk, opstellen van draaiboeken, standmanagement en after sales. Evenement 2008 winnaar 1ste prijs interactieve stand. Tevens evaluatie en financiële afronding van deelnames.
11/2007 – 02/2008
MediaPartners Group
Verantwoordelijk loyalty strategie t.b.v. preferred – en private banking relaties van ABN AMRO Bank. Ontwikkelen communicatie strategie en het bedenken en organiseren van evenementen. Aansturing interne partijen en externe partijen en financiële onderhandelingen. Zorgdragen voor financiële afronding en evaluatie.
08/2006 – 07/2007
Postbank Ireland Ltd
Verantwoordelijk voor de projectbegeleiding van de inrichting van nieuw te openen bankwinkels in geheel Ierland. Aansturing toeleveranciers, financiële overzichten en planningen. Controle en afstemming communicatie uitingen conform locale wensen en wetgeving. Ontwikkeling intern communicatieplan, werkwijze en processen. Leidinggevend aan projectteam retail development.
11/2005 – 08/2006
Porter Novelli
Verantwoordelijk voor het veranderplan van de afdeling traffic en productie. Aansturen van 5 FTE’s en monitoring van resultaten. Zorgdragen dat de diverse projecten binnen de gestelde deadline gerealiseerd worden. Organisatie PR-events, aansturing van externe leveranciers en verantwoordelijk voor de financiële gang van zaken binnen de afdeling.
11/2004 – 10/2005
Columbia Pictures/Sony Pictures Home Entertainment Benelux
Verantwoordelijk voor naamsbekendheid en marketing campagnes nieuwe en bestaande DVD’s en rapportage aan MD. Opstellen release-plannen, trade plannen, special products en statusplannen voor Nederland en België. Maandelijkse rapportage inclusief financiële afsluiting ivm rapportage aan USA. Interne kwartaalpresentaties en klantpresentaties. Leidinggevend aan 2 FTE’s
07/2004 – 10/2004
Staatsloterij
Management van de internetsites Staatsloterij en Dayzers. In overleg met bureaus online strategie bepaling ter verhoging naamsbekendheid. Aansturen bureaus mbt content, acties, e-mailings en on-line advertising. Maandelijkse rapportages en evaluaties van acties.
04/2004 – 07/2004
Paramount Home Entertainment
Verzorgen introductie van Nickelodeon characters op video en DVD door middel van advertising, events, joint promotions, DM, internet en PR. Leidinggevend aan 2 FTE’s
11/2003 – 03/2004 Porter Novelli Traffic en productiemanager voor met name McDonalds; o.a. opzetten jaarplan voor McTeam, Placemat en introductie Salad Plus. Aanscherpen guidelines “I’m loving it” campagne.
04/2003 – 09/2003
Versatel
Verantwoordelijk voor DM activiteiten ism product managers. Vertaling van briefing in concrete DM trajecten binnen bepaalde distributiekanalen. Opstellen communicatieplan Versatel 2004 en verder. Leidinggevend aan 3 personen
05/2002 – 02/2003
ThankYouBob Nieuw media bureau.
Positionering TYB in de markt en new business. Benaderen deelnemende partijen voor BVIk, centraal informatiepunt ZZP’ers. Schrijven duidelijke propositie ThankYouBob ‘Personal Desktop Marketing’. Gerealiseerde new business projecten: BVIk, Dayzers, Telfort en Endemol.
09/2000 – 12/2001
Telfort
Verantwoordelijk voor opzetten marketingcommunicatie afdeling Zakelijke markt. Communicatiestrategie voor vaste en mobiele verbindingen. Verhogen naamsbekendheid in de B-to-B markt. Introductieplannen voor O2 xda, Blackberry en deelname beurzen. Budgetverantwoordelijk en leidinggevend aan 8 medewerkers. Zitting in MT zakelijke markt en MT communicatie. Rapporterend aan VP communicatie.
12/1999 – 08/2000
Keja Donia
Account manager op afdeling corporate identity. Ontwikkeling communicatiestrategie en begeleiding en introductie nieuwe huisstijl van Amstelland Ontwikkeling en NIB Capital. Daarnaast meegeholpen met opzetten advertising unit binnen Keja Donia.
03/1999 – 09/1999
Het Hoofbureau
Account manager op diverse klanten, o.a. The Phonehouse, Dactylo en Axxon Telecom

Opleiding interimmanager

Heao - Commerciële Economie
NIMA - B
SRM - Reclame B
Diverse cursussen

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Positieve Projectenergie | Aanjager | On- en offline | In en extern | (Inter)nationaal |

Talenkennis interimmanager

Nederlands - Uitstekend
Engels - Uitstekend
Duits - Goed
Frans - Redelijk
Spaans - Matig

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :